استقامت؛ رمز پیروزی پیامبر در تحریم مذاکره‌ای و اقتصادی
کد خبر: 3761716
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵

استقامت؛ رمز پیروزی پیامبر در تحریم مذاکره‌ای و اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود تحریم‌های مذاکره‌ای و اقتصادی که بر پیامبر تحمیل شده بود اما استقامت پیامبر و یارانش کار را پیش برد و سلطه ی استکبار را در هم شکست و کار به جایی رسید که مکه به دست پیامبر و یارانش فتح شد.

استقامت؛ شاه‌کلید فتح مکه در تحریم پیامبر(ص) و یارانش

 آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و گو با ایکنا از مازندران ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد:  بخشی از رسالت همه  انبیا، بلکه بالاتر از آن ماهیت توحید  ناب استکبار ستیزی بود. اینکه مقدس ترین کلمه‌ی توحید، کلمه  لا الا الله است بدان معنا است که خدایان باطل را نفی و الهه حق را تثبیت می‌کند.

وی افزود: همه انبیا وظیفه داشتند برای رهایی ملت‌ها از زیر سلطه  طاغوت‌ها تلاش کنند. خدای رحمان به حضرت موسی(ع) تاکید می‌کند: به سراغ فرعون برو. و معنایش این است که حضرت موسی(ع) برای کوتاه کردن دست فرعون و برای مقابله با سلطه، تجاوز و ستم طاغوت زمان خویش ماموریت دارد.

 معلمی با بیان اینکه همه انبیا در زمان خودشان سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کرده بودند، تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام آنقدر سختی کشیده بود که فرمود: هیچ پیامبری به اندازه من اذیت و آزار ندید. در عبادت فردی که در کنار کعبه داشتند برایشان مزاحمت ایجاد می‌کردند و به افرادی که برای بهره مندی از آیات، نزد ایشان می‌رفتند، نه تنها مانع می‌شدند بلکه آنها را نیز شکنجه می‌کردند.

وی ادامه داد: در یک مقطعی پیامبر را تحریم کرده بودند؛ نه تنها تحریم اقتصادی بلکه تحریم مذاکره‌ای هم کرده بودند یعنی دشمنان باهم هماهنگ شدند که با پیامبر وارد گفت‌وگو نشوند. تا جایی که مشرکین برای آزار  پیامبر را ابتر می‌نامیدند؛ یعنی چون فرزند پسر ندارد بعد از خود کسی را به عنوان جانشین  ندارد و شریعت و آیین او ناتمام می‌ماند. این سخن به گوش پیامبر رسیده بود و باعث رنجش خاطر پیامبر شد.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  گفت: خدای رحمان با نازل کردن سوره ی کوثر به پیامبر دلداری و تسکین خاطر داد که ما به تو سرچشمه خیرات عطا کردیم، برای خدای خودت نماز بگذار، شتر قربانی کن، شما ابتر نیستید بلکه بدخواهان و دشمنان شما ابتر هستند. 

استقامت؛ رمز پیروزی پیامبر در تحریم مذاکره‌ای و اقتصادی

وی افزود: با وجود تحریم‌های مذاکره‌ای و اقتصادی که بر پیامبر تحمیل شده بود اما استقامت پیامبر و یارانش کار را پیش برد و سلطه ی استکبار را در هم شکست و کار به جایی رسید که مکه به دست پیامبر و یارانش فتح شد و بت‌ها فرو ریخته شد و همه آنهایی که به پیامبر آزار رسانیده بودند در شرایطی که پیامبر و مسلمین در قدرت بودند از عفو عمومی و از رحمت الهی پیامبر برخوردار شدند و به آنها فرمود: انتم الطلغاء.

معلمی با بیان اینکه خداوند پیامبر را رحمت للعالمین معرفی می‌کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در برابر سلطه طاغوت تسلیم نمی‌شد ولی زمانی که بر آنها غلبه پیدا کرد و به قدرت رسید نسبت به آنها اعمال رأفت می‌کرد.
نماینده مردم در مجلس خبرگان اظهار کرد: در برابر استکبار کوتاه آمدن، پذیرفتن ذلت است و این پذیرفتن ذلت در شان یک کشور اسلامی، ایمانی، علوی و پیرو مکتب اهل بیت(ع) نیست چرا که شعار اهل بیت «هیهات من الذله» بود و شیعه در طول تاریخ این شعار را زنده نگه داشت و  مسلمانان باید علاوه بر زنده نگه داشتن شعار در عمل، منش و تعاملات بیرونی، عزت اسلامی و ایمانی خود را حفظ کنند. 

وی درباره  برگشت تحریم‌های آمریکا، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمود؛ عقیده من هم همین است ما در ابتدای پیروزی انقلاب به اندازه امروز قوی نبوده‌ایم و آمریکا در روز پیروزی انقلاب به مراتب از امروز قوی‌تر بود و از همان زمان که پیروان امام لانه جاسوسی را تسخیر کرده بودند و جاسوسان آمریکایی را گروگان گرفتند آمریکا در قدم اول ما را تحریم کرد و در قدم دوم تهدید به برخورد نظامی. ولی درود خدا به امام، که ایشان مقاومت کردند.

نظر امام(ره) درباره مذاکره با آمریکا: می‌خواهند ما را بازی بدهند

معلمی اظهار کرد: البته در دوران انقلاب هم، سیاسیونی بودند که تشویق می‌کردند که با آمریکا مذاکره و سازش کنیم ولی امام در همان مقطع فرمودند: من نمی‌دانم آقایان از غرب چه می‌دانند غرب همان است که شما اکنون ملاحظه می‌کنید، اینطور جنایت می‌کند و پول‌های کشور ایران را مثل دزد سرگردنه غارت و توقیف می‌کنند و می‌خواهند ما را بازی بدهند. امام فرمود: پسند غرب این است که ما همه چیزمان را تقدیم‌شان کنیم اگر آقایان(سیاسیون) این را می‌خواهند این پسند ملت ما نیست.

وی ادامه داد: در آن شرایطی که واقعا برای ملت ما سخت می‌گذشت جمهوری اسلامی ایران مقاومت کرد و امروزه در تداوم همان تحریم‌ها، آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند. اگر جرات برخورد نظامی با ما را داشتند معطل نمی‌کردند همانگونه که در عراق، افغانستان و سوریه لشکرکشی کردند. 

 تحریم سختی دارد اما بحران‌آفرین نیست

امام جمعه قائمشهر  عنوان کرد: آیا ما هیچ چاره‌ای جز سازش با آمریکا نداریم؟! خیر حقیقت امر این است که ممکن است سختی‌هایی داشته باشیم اما نه سختی‌هایی که ما را از پا در بیاورد و ما را فلج کند و گرفتار بحران کند.نماینده مجلس خبرگان با اظهار تاسف، گفت: متاسفانه دولتمردان ما از خیلی وقت پیش به مذاکره دل بسته‌اند و فکر می‌کردند با مذاکرات با آمریکا می‌توانند به نتایجی برسند و البته از همان وقت‌ها هم روشن بود که هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: اگر دولتمردان ما در کنار مذاکره، نصف آن تلاش را برای مقاومت اقتصادی می‌گذاشتند کارشان نتیجه داشت. یعنی دخل و خرج کشور را تنظیم می‌کردند و از خروج بی‌رویه ارز جلوگیری می‌کردند و سقف هزینه‌های جاری را پایین می‌آوردند.

لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دولت

معلمی گفت: هزینه‌های عمرانی دولت پایین و هزینه‌های جاری دولت متاسفانه خیلی بالاست دولت نباید خیلی دولت خراجی باشد و باید صرفه جویی و قناعت پیشه کند و این کار شدنی است.

وی افزود: چطور ما توانستیم هواپیمای جنگنده کوثر تمام ایرانی را بسازیم آیا نمی‎توانستیم کارخانه‎های خودمان را سر پا نگه داریم تا فلج و تعطیل نشود، اگر به دنبال پاسخ این پرسش بگردیم متوجه می‌شویم که در صنایع نظامی تثبیت مدیریت داریم. در صنایع نظامی فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبری به دانشمندان، نوآوران، پژوهشگران بها می‌د‌‌هد و  تثبیت مدیریت باعث پیشرفت صنایع نظامی ما شده است.

نبود تثبیت در مدیریت اجرایی و عدم شایسته سالاری

معلمی گفت: متاسفانه این تثبیت مدیریت در اداره کشور دیده نمی‌شود و هر چهار سال یک انتخاباتی برگزار می‌شود و فردی مدیر اجرایی می‌شود و تمام مدیران قبلی را کنار می‌گذارد و شعار شایسته سالاری گوش فلک را کر می‌کند اما افرادی که سر کار می‌آیند شایستگی لازم را ندارند و این‌ها بلای جامعه امروز ما هستند.

لزوم تحرک جدید با وزرای تازه نفس 

امام جمعه قائمشهر اظهار کرد: در حال حاضر رئیس جمهور تاکید کرده است نیروهای تازه نفس آمدند، بنابراین؛ لازم است تحرک جدیدی در دولت ایحاد شود.

وی افزود: چرا وزارت خانه ما سه ماه بدون داشتن وزیر رها شده بود، آیا این برای جامعه و مردم خسارت نبود. آیا مردم و اصحاب رسانه حق ندادند این سوال را بپرسند.

انتهای پیام

captcha