آمادگی قاریان هندی برای حضور در مسابقات قرآن ایران
کد خبر: 3766615
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

آمادگی قاریان هندی برای حضور در مسابقات قرآن ایران

گروه بین‌الملل ــ رتبه نخست مسابقات قرآن هند اظهار کرد: مسابقات قرآن هند فرصت آماده‌سازی قراء و حفاظ برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را که در نوع خود منحصربه‌فرد است فراهم می‌کند.

محمد کاشان، رتبه نخست رشته قرائت هفدهمین دوره مسابقات ملی قرآن هند، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه مهمترین و کیفی‌ترین مسابقات قرآن در هند مسابقاتی است که خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند افزود: این رویداد معنوی حائز اهمیت بسیاری برای قاریان و حافظان هندی است. فعالان قرآنی با شرکت در این رویداد آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات بین‌المللی کسب می‌کنند.

وی که از جامعه علوم فرقانی شهر رامپور در این مسابقات حضور یافته است ادامه داد: این مسابقه برای ارتقای توانمندی‌های قاریان و حافظان قرآن و رفع کاستی‌ها و نواقص بسیار مناسب است.

کاشان اظهار کرد: در 2016 نفر نخست مسابقات قرآن هند شدم. در  2017 توانستم در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کنم. سطح مسابقاتی که در هند برپا می‌شود همانند رویداد مشابه در ایران بسیار عالی است و همین موضوع فرصت مناسبی را فراهم می‌کند که متسابقان بتوانند با حال و هوای مسابقات ایران آشنایی پیدا کنند.

وی همچنین درباره سطح برپایی مسابقات ایران گفت: مسابقات ایران از همه مسابقاتی که در جهان برگزار می‌شود، باکیفیت‌تر و متنوع‌تر است. این تنوع و کیفیت، هم در رشته‌های متعدد و هم در اجراهای باکیفیت قابل مشاهده است. من در مسابقات دبی و اندونزی نیز شرکت کرده‌ام، ولی آنچه در ایران مشاهده کردم، رویکردی منحصربه‌فرد داشت.

کاشان درباره مسابقات ایران بیان کرد: قرائت سعید پرویزی از قراء ایرانی من را مجذوب خود کرد. وی نفر اول مسابقات بود. همچنین قرائت گروهی از نوجوانان بسیار زیبا و جذاب بود.

این قاری هندی در ادامه سخنانش تأکید کرد: مسلمانان جهان با تمسک به قرآن می‌توانند به اتحاد و همبستگی برسند. مسابقات قرآن در ایران با یک پیام برپا می‌شود که همین موضوع حائز اهمیت است. برای مثال «یک کتاب، یک امت» شعار سال گذشته بود که در روشن‌سازی افکار قاریان و حافظانی که در این رویداد حضور پیدا کردند بسیار اثرگذار بود. ایران در این راستا تلاش‌های بسیاری کرده است و تأثیر آن را می توان در جهان مشاهده کرد؛ به طوری که اختلاف شیعه و سنی بر اساس همین اقدامات کاهش یافته است و همگی به دنبال اتحاد هستند.

گفت‌وگو از: طه شاعری

انتهای پیام

captcha