دعوت از اساتید ایرانی برای آموزش قاریان هندی
کد خبر: 3766728
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

دعوت از اساتید ایرانی برای آموزش قاریان هندی

گروه بین‌الملل ــ یکی از قاریان هندوستانی با بیان اینکه اساتید متخصص و متبحر که به آموزش علاقه‌مندان به قرآن بپردازند در هند اندک هستند، از مسئولان قرآنی خواست تا با دعوت از استادان ایرانی، در راستای رفع این مسئله برآیند.

محمد زبیر، قاری مدرسه دارالعلوم وقف از شهر مظفرنگر هند در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه برای بار دوم در مسابقات ملی قرآن هند شرکت می‌کند، افزود: این مسابقه از نظر برگزاری و بالا بردن اطلاعات و کمک به قراء، یکی از بهترین برنامه‌های قرآنی و اسلامی هندوستان است.

وی، داورانی که در این دوره به ارزیابی متسابقان می‌پردازند را در سطحی عالی برشمرد و ادامه داد: از داوران می‌خواهم که بعد از اجرای قاریان،‌ نکات تجویدی را که مورد اشکال بوده است، گوشزد کنند. این اقدام می‌تواند کم و کاستی‌های متسابقان را به آنها یادآور شود تا در رفع آن بکوشند.  

زبیر در بخش دیگری از سخنانش، کمبود اساتید متبحر و متخصص در رشته قرائت قرآن کریم هند را یکی از کاستی‌های موجود دانست و گفت: ده سال است که به انجام فعالیت قرآنی در رشته قرائت می‌پردازم و تاکنون در حضور استاد متخصص،‌ تمرین نکرده‌ام که به کمبود آنان در هند مربوط می‌شود. من تاکنون از طریق گوش دادن به تلاوت‌های ضبط شده اساتید مصری به فعالیت قرآنی پرداختم.

وی همچنین از مسئولان قرآنی هندوستان درخواست کرد که برنامه‌های آموزشی برای قاریان برگزار و از اساتید متخصص ایرانی برای آموزش قراء دعوت کنند تا زمینه رشد و بالندگی علاقه‌مندان به صورت اصولی و فنی فراهم شود.

انتهای پیام

captcha