۸۶ ایده برای احیای دریاچه ارومیه در بستر دیجیتال خلق شد
کد خبر: 3766771
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

۸۶ ایده برای احیای دریاچه ارومیه در بستر دیجیتال خلق شد

گروه فرهنگی-دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه گفت: ۱۵۰ نفر در اختتامیه جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه بصورت تیمی شرکت کردند و ۸۶ ایده برای احیای دریاچه ارومیه در بستر دیجیتال خلق شد.

۸۶ ایده برای احیای دریاچه ارومیه در بستر دیجیتال خلق شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه، عصر دیروز، ۲ آذرماه، در اختتامیه رویداد استارتاپ دریاچه ارومیه که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد افزود: در روز اول برگزاری رویداد ۸۶ ایده مطرح شد که از این تعداد ۱۸ ایده انتخاب شده و به مرحله اصلی رویداد استارتاپی راه یافتند.
وی ادامه داد: از بین ۱۸ ایده منتخب روز اول برگزاری رویداد استارت آپ ویکند دریاچه ارومیه ۱۲ایده در بخش دانشجویی و ۶ایده در بخش دانش‌آموزی انتخاب شد.
رستم‌زاده گفت: ۲۵۰ نفر در روز اول رویداد شرکت داشتند که ۶۵ درصد کل شرکت‌کنندگان را بزرگسالان و ۳۵ درصد مابقی را دانش‌آموزان تشکیل دادند.
دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه با اشاره به برگزاری ۱۴ساعت کارگاه تیم‌سازی، بوم مدل کسب‌وکار ناب و کارگاه نحوه ارائه موثر ایده خاطر نشان کرد: ۶ پیش‌رویداد بزرگ در با رکورد درخشان که نشان از لجستیک قوی و حمایت قدرتمند از این رویداد بود با همکاری جهاد دانشگاهی، استانداری آذربایجان غربی، ستاد احیای دریاچه ارومیه، سازمان حفاظت محیط زیست در شهر‌های تهران، تبریز و ارومیه، سنندج و بندرعباس برگزار شد.
وی بابیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به ساعت از برنامه‌ها و رویداد‌های جشنواره بهره‌مند شدند، یادآور شد:‌۱۲۰۰ نفر به ساعت از مجموع شش (۶) پیش‌رویداد در نقاط مختلف کشور از جمله ارومیه، تبریز، سنندج، بندرعباس و دانشگاه صنعتی شریف تهران، که با حضور و سخنرانی اساتید شاخص کارآفرینی و استارت‌آپی کشور در سطح کشور برگزار گردید بهره‌مند شدند.
رستم‌زاده با بیان اینکه این جشنواره در ۶ محور وب سایت و شبکه‌های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن، نرم‌افزار‌های تلفن همراه، نرم‌افزار‌های کاربردی و اینترنت اشیاء در ۲ بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: برای برگزاری کیفی علمی و از همه مهمتر عملیاتی‌تر این رویدادملی از ۱۰ نفر منتور و تسهیلگر ملی و برتر استانی استفاده شده است.
دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه با اشاره به علمکرد کمیته‌های مختلف در برگزاری این رویداد ملی گفت: در طول برگزاری این رویداد ۱۳۵۰ نفر به ساعت در کمیته اجرایی و دبیرخانه، ۲۵۰ نفر به ساعت در کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، و ۳۰۰ نفر به ساعت در کمیته علمی رویداد کار علمی و اجرایی صورت گرفته است.
وی افزود: در راستای اطلاع‌رسانی این رویداد ملی به دستگاه‌ها و مراکز علمی، دانشگاهها، پارک‌ها و مراکز رشد بیش از ۱۰۰۰ مورد نامه‌نگاری و مکاتبه صورت گرفته است که در نوع خود کم نظیر می‌باشد.
این مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ایده‌ها، نوآوری‌ها و نگرش خلاقانه علمی در ارائه راهکار‌ها و اقدامات موثر بومی با هدف ارایه نسخه کارآفرینانه و حل چالش مدنظر گفت:رویداد‌های استارتاپی به عنوان بستری برای خلق استارت‌آپ‌های نسخه‌ساز چالش‌ها و مدار‌های توسعه به نوعی یک افق نو و بدیع در خلق ایده‌های نوین تلقی می‌شوند که فرصتی عالی برای پیاده‌سازی تفکر ناب و خلاق افراد در جهت تعالی جامعه محقق می‌نمایند.

انتهای پیام

captcha