رویداد ۳روزه استارت‌آپی دریاچه ارومیه به کار خود پایان داد
کد خبر: 3766775
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
با معرفی ایده‌های برتر؛

رویداد ۳روزه استارت‌آپی دریاچه ارومیه به کار خود پایان داد

گروه فرهنگی - رویداد ۳روزه استارت‌آپی دریاچه ارومیه در قالب تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه با معرفی ایده‌های برتر بکار خود پایان داد.

رویداد ۳روزه استارت آپی دریاچه ارومیه با معرفی ایده‌های برتر به کار خود پایان داد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، در این رویداد که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان و به همت این نهاد برگزار شد،۸۶ ایده به بخش اول ارائه شد و از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده در بخش بزرگسال و ۶ ایده نیز در بخش دانش‌آموزی به مرحله کارتیمی راه یافتند.
در آخرین روز این رویداد تیم‌ها به ارائه ایده‌های خود پرداختند که پس از انجام داوری‌های علمی و تخصصی ۴ تیم در بخش بزرگسال و ۵ تیم در بخش دانش‌آموزی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که طی مراسمی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شدند.
ایده‌های منتخب در بخش بزرگسال ایده تیم آرتمیا حائز رتبه اول، تیم بلاپ دوم و تیم‌های کشاورز پولدارشو و بازی کامپیوتری آبی مشترکا سوم شدند.
در بخش دانش‌آموزی ایده تیم چی‌چست حائز رتبه اول، ایده‌های تیم‌های الکترونیک و مدیریت منابع آب مشترکا دوم و تیم‌های نگین ارومیه و حسابداران دیجیتال مشترکا سوم شدند.
در اختتامیه این رویداد ملی که عصر دیروز، 2 آذرماه برگزار شد، ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: بی‌شک جوانان امروز کشور پیروز جنگ اقتصادی خواهند بود.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضورجوانان پرشور ایده‌پرداز در طی سه روز برگزاری رویداد استارت‌آپی دریاچه ارومیه گفت: جوانان که طی ۳روز با ارائه ایده‌های خود در این جشنواره شرکت کردند، علاوه بر آزمون و خطای ایده خود با تشکیل تیم، با وجود اختلافات فکری، کاری گروهی را راه‌اندازی کردند که نباید فقط نتیجه و برنده شدن را ملاک خود قرار دهند چراکه همه شرکت‌کنندگان برندگان این ماراتن ملی هستند.
عاقلی با اشاره به گذر انسان از جامعه کشاورزی به فراصنعتی اظهار کرد: در جوامع صنعتی کشاورزان متکی به انرژی انفرادی و مخترعان با اتکا به ایده‌های انفرادی اقدام به تولید محصول می‌کردند که با ورود به جوامع فراصنعتی ایده‌های انسان‌ها متحول و مالکیت فکری جایگزین مالکیت ملکی و دارای ارزش شد.
وی عشق به علم و تلاش شبانه‌روزی و استفاده از حداقل سرمایه را از ویژگی‌های دانشمندان موفق در اعصار مختلف عنوان کرد و گفت: امروز ما در زمان تحریم هستیم و شما جوانان با ایده‌های خود و تلاش خستگی‌ناپذیرتان مطمئنا پیروز جنگ اقتصادی موجود خواهید بود.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی شرکت در رویداد استارت‌آپ را تجربه موفق و پله ترقی دانست و افزود: جوانان ایده‌‌پرداز نباید ناامید شوند بلکه باتلاش خود که بزرگترین سرمایه است برای رسیدن به نتیجه نهایی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کشور سابقه و قدمت چندانی ندارد افزود: بزرگترین سرمایه جوانان ایده‌پرداز، فکر و اندیشه آنهاست که مسئولان باید قدردان این سرمایه باشند تا از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود.
گفتنی است؛ جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه در ۶ محور وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن، نرم‌افزار‌های تلفن همراه، نرم‌افزار‌های کاربردی و اینترنت اشیاء در ۲ بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی در یک فرآیند سه روزه با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال کاربردی در حوضه آب و دریاچه ارومیه، شناسایی و افزایش مشارکت عمومی دانشجویان و تولیدکنندگان رسانه در راستای حفظ و ارتقای آب دریاچه ارومیه، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعداد‌های جامعه در حوزه تولید محتوا خصوصا مسائل و چالش‌های مربوط به دریاچه ارومیه، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا در این حوزه، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال با محوریت دریاچه ارومیه و فرصت‌سازی خلاقانه چالش‌ها مبتنی بر تولید محتوای دیجیتال در این حوزه برگزار شد.
انتهای پیام

captcha