۱۰ درصد جمعیت ‌زنجان سالمند است
کد خبر: 3767131
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

۱۰ درصد جمعیت ‌زنجان سالمند است

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با اشاره به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی است، گفت: ۱۰ درصد جمعیت این استان سالمند است.

۱۰ درصد جمعیت استان زنجان سالمند استبه گزارش ایکنا از زنجان، صمد علیپور امروز 5 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) اظهار کرد: این موسسه خیریه در سال 1395 که نخستین سال فعالیت خود بود، نسبت به انجام عملیات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان زنجان اقدام کرده است.
مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) با اشاره به اینکه انجام عملیات عمرانی با هدف فراهم‌سازی محیط استاندارد و مطلوب برای سالمندان عزیز زنجان بوده است، تصریح کرد:  سال ۱۳۹۵، مبلغی معادل ۵۵۰ میلیون تومان برای اقدامات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان هزینه شده است.
وی برخورداری از محیط و امکانات استاندارد را از نیازهای سالمندان برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه برای زندگی بهتر سالمندان جزو برنامه‌های اصلی این موسسه خیریه قرار گرفته و در همین راستا کلاس‌های آموزش نقاشی با حضور یکی از استادان به نام این رشته برگزار و آثار پدربزرگ‌های این مرکز در نمایشگاهی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به نمایش عموم درآمد.
علیپور با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌هایی از جمله کلاس‌های نقاشی، سفالگری، نقاشی بر روی شیشه، ورزش صبحگاهی و غیره به صورت هفتگی و ماهانه برای سالمندان در این مرکز برگزار می‌شود، گفت: با هدف جلب مشارکت عمومی و ایجاد فضایی شاد و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی موسسه هفت باغ مهربانی زنجان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و شادی جشن‌های مناسبتی برگزار و ماهانه نیز برای پدربزرگ‌های متولد هر ماه، جشن تولد گرفته می‌شود.
مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) در پایان با تاکید بر لزوم همکاری همه آحاد جامعه و به ویژه دستگاه‌ها برای پیشبرد امور برنامه‌های مرتبط با سالمندان، خاطرنشان کرد: جامعه ایران در حال حرکت به سوی سالمندی است و این موضوع ضرورت توجه بیش از پیش به این قشر از جامعه در کشور را یادآور می‌شود.
علیپور در پایان اظهار کرد: 10 درصد جمعیت استان زنجان سالمندانی متشکل از سالمندان مستقل، نیمه مستقل و وابسته هستند و برای آن دسته از سالمندان وابسته باید فضا ایجاد شود.
انتهای پیام
captcha