دشمن‌ستیزی و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان، هدف تشکیل بسیج
کد خبر: 3767183
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

دشمن‌ستیزی و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان، هدف تشکیل بسیج

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: هوشمندی امام راحل در تشکیل بسیج، فکر انقلاب، پویایی و حرکت‌سازی آن را به دنیا صادر کرد و دشمن‌ستیزی و مقابله با توطئه‌های دشمنان از اهداف مهم آن است.

دشمن‌ستیزی و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان، هدف تشکیل بسیجبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز 5 آذرماه در همایش بزرگ بسیجیان که در سالن شش ‌هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در مقابل همه توطئه‌های دشمنان با رهبری امام راحل، حضور مردم در صحنه و به برکت خون پاک شهدا و عنایت خدای متعال به پیروزی رسید.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با روشن‌بینی برای ماندگاری انقلاب اسلامی، فرمان تاسیس نهادهایی چون سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دادگاه‌های انقلاب، نهادهای انقلابی، جهادسازندگی، بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان را صادر کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ۵ آذرماه سال ۵۸ فرمان تشکیل نهاد بزرگ و ارزشمند بسیج مستضعفین را صادر کردند، امروز با سپری شدن چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، کارآیی بسیج در همه عرصه‌ها نشان از آینده‌نگری امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفان جهان که زمینه‌ساز تشکیل حکومت جهانی امام مهدی (عج) بود را نشان داد.
وی با اشاره به اینکه اندیشه الهی دارای برکت است، بیان کرد: در دوران دفاع‌مقدس نقش بسیج در کنار نیروهای مسلح بسیار مهم بود؛ اگر چه عده‌ای فکر می‌کردند تشکیل بسیج تنها در بخش نظامی است اما فکر امام راحل در تشکیل بسیج، پیرامون صدور اصل انقلاب، دشمن‌ستیزی و حضور در همه عرصه‌های جامعه بود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه گذشت زمان ضرورت تشکیل بسیج را بیش از پیش نمایان می‌کند، خاطرنشان کرد: روزی که امام راحل فرمودند: ما انقلاب‌مان به همه دنیا صادر می‌کنیم عده‌ای فکر می‌کردند قرار است نیروی نظامی اعزام کنیم اما ایشان فکر انقلاب، پویایی و حرکت‌سازی آن را از صدور انقلاب متذکر شده بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به نقش تفکر بسیجی در سایر مناطق دنیا اشاره و تصریح کرد: آزادی مردم عراق از توطئه‌های دشمن با تشکیل بسیج به نام حشد الشعبی محقق شد. همچنین شش سال ایستادگی مردم سوریه به برکت بسیج مردمی که در ادامه کسب پیروزی بود، رخ داد.
وی افزود: امروز مقاومت مردم یمن به برکت تفکر بسیجی به نام حزب‌الله بهره گرفته است، بسیج هنوز در آغاز راه است، زیرا هرچه زمان می‌گذرد حفظ اندیشه دینی بسیج بیشتر خود را نشان می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: آمریکا و مرتجعین عرب دست به دست هم داده بودند تا رژیم منحوس اسرائیل را سرپا نگه دارند ولی این بزرگترین ارتش جهمنی منطقه در برابر تفکر حزب‌الله و مقاومت شکست خورد.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: افول رژیم جعلی اسرائیل زمینه سقوط آنان را بیان می‌کند؛ انسان انقلابی و مجاهد باید همیشه بیدار باشد و دشمن را رصد کند و اگر در برابر توطئه‌های دشمن غافل شود، دشمن از توطئه‌ها کوتاه نمی‌آید.
انتهای پیام
captcha