آشنایی با ۱۸ کبوتر خونین‌بال مدافع حرم استان قزوین
کد خبر: 3768585
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

آشنایی با ۱۸ کبوتر خونین‌بال مدافع حرم استان قزوین

گروه فرهنگی - به‌منظور گرامی داشت یاد و نام گنجینه ارزشمند معنوی شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم استان به معرفی ۱۸ شهید مدافع حرم استان پرداختیم تا شاید از این زاویه بتوانیم این عصاره‌های عشق و معرفت را به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی کنیم.

18  کبوتر خونین بال مدافع حرم استان قزوین را بشناسیم

به گزارش ایکنا از قزوین، همه ما به شهدا بدهکار هستیم و در این میان شهدای مدافع حرم با تزریق نگاه جدیدی در فضای زندگی‌های کسل بار امروز در حال دمیدن روح تازه‌ای در جامعه هستند.
این شهدا در فضای مادیات، خودبینی، چشم و هم‌چشمی، شهرت‌طلبی، تشریفات و امثال آن آمده و روح جدید، نگاه تازه و پنجره جدیدی را گشودند تا به ما بفهماند که اصلاً به دنبال این دنیای مادی نیستند و اساساً تعالی انسان در این مقولات نیست.
در چنین شرایطی شهدای مدافع حرم می‌خواهند بگویند از خودگذشتگی و ایثار هنوز هم ارزش دارد و باید از این ارزش‌ها صیانت کنیم.
در این گزارش به‌منظور گرامی داشت یاد و نام گنجینه ارزشمند معنوی شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم استان به معرفی 18 شهید مدافع حرم استان پرداختیم تا شاید از این زاویه بتوانیم این عصاره‌های عشق و معرفت را به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی کنیم.

با شهدای مدافع حرم استان قزوین آشنا شویم
استان قزوین 18 شهید مدافع حرم دارد که در بین آن‌ها 4 شهید والامقام از تیپ فاطمیون و جزو اتباع افاغنه ساکن در این استان دیده می‌شود.

1- شهید رسول پورمراد، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک و اولین شهید مدافع حرم استان قزوین
2- شهید روح‌الله رحیمی، پاسدار تیپ فاطمیون
3- شهید حمیدرضا اسداللهی معروف به ابو محمد، از اعضای اصلی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی به شمار می‌رفت که تاکنون اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های تربیتی و فرهنگی در کشورهایی چون پاکستان، عراق و لبنان ساماندهی و مدیریت کرده بود.
4- شهید مهدی عزیزی، از اولین شهدای مدافع حرم در سوریه، شهادت در سال 92؛ شهیدی که اولین کلامی که به زبان آورد «شهیدم من» بود.
5- شهید ذکریا شیری، شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که در عملیات مدافعان حرم در استان حلب پیکرشان به‌جای مانده است.
6- شهید حجت اسدی، مداح اهل‌بیت و مسئول هیئت حسین جان (ع) قزوین در شب شهادت حضرت‌ زهرا (س) به مقام شهادت نائل شد.
7- شهید سعید سامانلو با رشادت و فداکاری خود و هم‌رزمانش سبب آزادی منطقه شیعه‌نشین نبل الزهرا شد و فاتح الزهرا لقب گرفت، شهیدی که آرزو داشت نحوه شهادت خانم حضرت زهرا (س) را درک کند؛
8- شهید عبدالرشید رشوند از دلاور مردان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز و فرمانده گردان امام حسین (ع) کرج
9- شهید حمید سیاهکالی مرادی، دومین شهید سرفراز مدافع حرم عقیله بنی‌هاشم از استان قزوین، نام کتاب با محوریت شهید: «یادت باشد»
10- شهید «مهدی عسگری» پاسدار نیروی دریایی سپاه که در دومین اعزام خود در ماه رمضان سال 95 در شمال استان حلب روستای معراته به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید.
11- شهید الیاس چگینی، از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که در عملیات مدافعان حرم در استان حلب پیکرشان به‌جای مانده است.
12- شهید عصمت‌الله شکوهی، از تیپ فاطمیون، دهمین شهید مدافع حرم استان قزوین
13- شهید جاویدالاثر محمد اینانلو، دانشجوی رشته علوم سیاسی، شهیدی که می‌گفت اگر من شهید شدم در بنرها قبل از شهید مدافع حرم بنویسید شهید جبهه مقاومت.
14- شهید گل محمد غلامی، پاسدار تیپ فاطمیون
15- شهید حسین محمدی، رزمنده مدافع حرم از تیپ فاطمیون
16- شهید عبدالله باقری شهید شب تاسوعا، از پاسداران سپاه انصار المهدی (ع) و اعضای تیم حفاظت، نام کتاب با محوریت شهید: «بادیگارد»
17- مجاهد جاویدالاثر حمید محمدرضایی، از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین
18- شهید مرتضی كریمی شالی، جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع)، پیکرش هنوز به وطن بازنگشته است، نام کتاب‌ها با محوریت شهید: «بر مدار حرم» و «گنجشک‌های بابا»
راهشان پر رهرو و یادشان گرامی

گزارش از رقیه ملاحسنی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۲۲:۲۸
0
0
سلام خدا رحمتشون کنه دلم بدجور گرفت
captcha