ضرغامی؛ چهره سال فضای مجازی انقلاب اسلامی شد
کد خبر: 3768601
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

ضرغامی؛ چهره سال فضای مجازی انقلاب اسلامی شد

گروه فناوری اطلاعات ــ در اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما به عنوان چهره سال فضای مجازی انقلاب اسلامی انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج امروز، 10 آذرماه، با حضور هزاران نفر از بسیجیان فعال در حوزه فضای مجازی از ساعت 15 در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد و تا ساعت 21 نیز ادامه داشت و میزبان سخنرانانی همچون؛ سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛ مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج؛ حسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، حسن رحیم‌پورازغدی و علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما بود.

سخنران ابتدایی این مراسم مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج بود که این گردهمایی را اعلام موجودیت رسمی لشکر سایبری بسیج دانست و گفت: بسیج اهداف خود را در راستای بهره‌مندی از فضای مجازی و تولید محتوای پاک در ۱۳ راهبرد دنبال می‌کند.

در ادامه این مراسم سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: روابط فضای مجازی از نوع قدرت، سلطه، تصرف بازار و فضا است و به دلیل ماهیتی که دارد، باید اقدام ملی و اجتماعی در نظام شبکه‌ای با بهره‌گیری از تکنولوژی برخوردار از مدل‌های مناسب اقتصادی داشت. هریک از این موارد و خصیصه‌ها وجود نداشته باشد، فعالیت صورت گرفته را به اقدامی مقطعی و مسکنی تبدیل می‌کند.

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه حوزه مأموریت‌های بسیج باید به شکل پلت‌فرم باشد و از ظرفیت هر قشر به روش شبکه‌ای بر روی پلت‌فرم‌های ملی استفاده کند، گفت: بسیج همان جایی است که در دوران قدرت نرم باید فکر خلاق را در فضای مجازی رواج داده و در سپهر رسانه‌ای نیز ‌بحث تولید محتوا، رصد و ایجاد پلت‌فرم را دنبال کند. این جهان تک‌قطبی باید با همکاری‌های منطقه‌ای و حرکات مشترک شکسته شود.

از دیگر سخنرانان این مراسم، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود. وی با اشاره به اینکه جریانات زیادی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند، گفت: تلاش بسیج در فضای مجازی می‌تواند جای صد جنگ نظامی را بگیرد و وقتی یک جنگ نرم پیروز شود، دیگر نیازی به گرفتن شهرها نیست، چرا که ذهن‌ها را اشغال می‌کند.

وی از بسیجیان خواست تا در عرصه فضای مجازی پارتیزانی عمل کرده و خطوط عظیم نیروهای دشمن را بشکنند و بر آنها غلبه یابند و در سطح جهان کاری کرد که الگوهای انقلاب اسلامی در جهان منتشر شود، چرا که گوش‌های زیادی در شرق و غرب وجود دارد که تشنه شنیدن است.

در بخش دیگری از این مراسم، سردار غلام‌حسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فضای مجازی واقعیت امروز جهان است و فرار از آن و دیوار کشیدن دور خودمان محال است، اما هنر این است که چراغی به نفع خودمان در این تاریکی روشن کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه یک فراخوان و دعوت ساده باعث جمع شدن هزار نفر از جوانان انقلابی شد، اظهار کرد: هرچند بالغ بر ۱۰ هزار نفر مانند شما جوانان وجود دارد، اما ظرفیت ما برای دعوت از همه آنها فراهم نبود.
سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه بچه‌های ما در فضای مجازی باید سواد مجازی خود را افزایش دهند، گفت: امروز مشکل ما نداشتن فرد کارآمد در عرصه فضای مجازی نیست، بلکه مشکل این است که بچه‌های خوب ما نمی‌توانند همدیگر را پیدا کنند و هم‌افزایی ندارند. در خواست ما این است که شما یک جبهه واحد تهاجمی شوید.

همچنین در این مراسم از بازی «تابستان سیاه» با موضوع وقایع دهه ۶۰ و ترور چهره‌های جریان انقلاب، سامانه آموزش مجازی بسیج که قابلیت برگزاری دوره‌های تخصصی و ارتباطات مجازی را دارد و پویانمایی‌های واقعیت مجازی، رونمایی به عمل آمد.

بنابر این گزارش؛ در اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما به عنوان چهره سال فضای مجازی انقلاب اسلامی انتخاب شد.

در این مراسم از برگزیدگان رویداد رقابتی ۴۸ ساعته بسیجیان فعال حوزه فضای مجازی و خانواده شهیدان طاها اقدامی و حدادیان نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha