لغو سفر نیروهای پلیس آمریکا به اسرائیل
کد خبر: 3768798
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

لغو سفر نیروهای پلیس آمریکا به اسرائیل

گروه بین‌الملل – دو واحد پلیس آمریکا، سفر سالانه پرسنل خود به سرزمین‌های اشغالی برای آموزش نیروهای اسرائیلی را در پی فشار سازمان‌های مرتبط با جنبش بایکوت، سلب و تحریم (BDS) رژیم صهیونیستی لغو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ مقامات پلیس ایالت ورمونت (Vermont) و پلیس شهر نورثمپتون (Northampton) در ایالت ماساچوست، سفر برنامه‌ریزی شده نیروهای خود به اسرائیل برای انجام برنامه آموزشی را لغو کردند.

تعدادی از گروه‌های مخالف برگزاری این برنامه از جمله «اتحادیه وکلای ورمونت»، سازمان صدای یهودی برای صلح (JVP) و سازمان «شهروندان ورمونت در خدمت صلح»، با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، اعلام کردند که رئیس پلیس ایالتی ورمونت در پاسخ به درخواست‌ها علیه انجام این سفر، آن را لغو کرده‌است.

مارک هیوز (Mark Hughes)، رئیس گروه «عدالت برای همه» در پایگاه اینترنتی «JVP» اعلام کرد که تاکتیک‌های آموزشی در این دوره غیر‌انسانی هستند و در کشتار و سرکوب مستمر مردم در این کشور و سایر نقاط جهان استفاده می‌شوند. مجریان قانون و مقامات انتخاب‌شده باید درک کنند ما به عنوان یک جامعه، ناظر کار آنها هستیم و آنها را در برابر اعمالشان بازخواست خواهیم کرد.

این دوره آموزشی موسوم به برنامه «انعطاف‌پذیری و ضد تروریسم» نخستین بار در سال 2002 اجرا شد و شامل سمیناری یک هفته‌ای در سرزمین‌های اشغالی است که طی آن پلیس آمریکا، ارتش، پلیس و نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را آموزش می‌دهد.
انتهای پیام
captcha