داوری مسابقات قرآن در ایران در مقایسه با سایر کشورها دقیق‌تر و موشکافانه‌تر است
کد خبر: 3769086
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
سیدمحسن موسوی‌بلده:

داوری مسابقات قرآن در ایران در مقایسه با سایر کشورها دقیق‌تر و موشکافانه‌تر است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، داوری مسابقات قرآن در ایران را در مقایسه با سایر کشورها دقیق‌تر و موشکافانه‌تر دانست و گفت: گاهی داوران دیگر کشورها از داوران ایرانی انتقاد می‌کنند که بسیار به جزئیات دقت می‌کنیم و این در حالی است که برخی از داوران خارجی فقط به سبک قرائت نمره می‌دهند.

داوری مسابقات قرآن در ایران نسبت به سایر کشورها دقیق‌تر و موشکافانه‌تر است

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان برگزاری مسابقات قرآن کریم قبل از پیروزی انقلاب و همزمان با آن آغاز داوری مسابقات در کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز داوری مسابقات افزایش یافت و کیفیت داوری نیز به مرور زمان افزایش یافته است.
وی داوری مسابقات قرآن کریم در ایران را در مقایسه با سایر کشورها دقیق‌تر و موشکافانه‌تر خواند و افزود: گاهی داوران دیگر کشورها از داوران ایرانی انتقاد می‌کنند که بسیار به جزئیات دقت می‌کنیم و این در حالی است که برخی از داوران خارجی فقط به سبک قرائت نمره می‌دهند و به تفکیک قرائت‌ها اهمیتی نمی‌دهند و به صورت کلی به قاریان نمره می‌دهند.
موسوی‌بلده دقت داوران ایرانی را در جزئیات عامل پیشرفت و موفقیت قاریان کشور در عرصه‌های جهانی دانست و اظهار کرد: تجوید قاریان ایرانی در قیاس با بسیاری از کشورهای عربی دقیق‌تر است و این مرهون دقیق بودن داوران کشور در مسابقات قرآن است.
داور بین‌المللی مسابقات قرآن وضعیت فعلی داوری مسابقات در ایران را ایده‌آل برشمرد و تصریح کرد: داوران مسابقات قرآن باید بر کیفیت و تسلط داوری خود بیفزایند که در این راستا نیز طرح‌های ارتقای داوری با رویکردهای خوبی در کشور در حال برگزاری است.
نویسنده کتاب «حلیةالقرآن» با تأکید بر اینکه داوران مسابقات قرآن باید ابداع قرائت‌های نوین مانند اختلاف قرائت‌ها را به فال نیک بگیرند،  گفت: این ابداعات باعث پرداختن داوران به سبک‌های جدید شده است که باید داوران همگام با این سبک‌ها آموزش ببینند.
موسوی‌بلده تدوین آئین‌نامه مسابقات بین‌المللی را راهی برای ارتقای داوری مسابقات قرآن در سطح جهانی دانست و گفت: در چند سال گذشته با حضور استادان داوری از عراق، سوریه، کشورهای عربی و جمعی از داوران مطرح ایرانی آئین‌نامه مسابقات بین‌المللی تدوین شد که مباحث مطرح شده درباره تدوین این آئین‌نامه زمینه‌ساز تعامل و تعارف متقابل بین داوران کشورهای اسلامی بود.
انتهای پیام

captcha