پرورش ایده‌های نو راهی برای اشتغال‌زایی است
کد خبر: 3769313
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

پرورش ایده‌های نو راهی برای اشتغال‌زایی است

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه پرورش ایده‌های نو راهی برای اشتغال‌زایی است، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی برای جامعه مناسب است و این مسئله باعث می‌شود که جوانان بیشتر به فکر ایده‌های تازه باشند.

جشنواره ایده‌های برتر فرصتی برای اشتغالزایی است

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، 12 آذرماه در دومین جلسه هماهنگی سومین جشنواره ایده‌های برتر استان کردستان، با اشاره به اینکه پرورش ایده‌های نو راهی برای اشتغالزایی است، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی برای جامعه مناسب است و این مسئله باعث می شود که جوانان بیشتر به فکر ایده‌های تازه باشند.
وی با بیان اینکه حدود 50 ایده به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: این همایش با همکاری مراکز رشد و دستگاه‌های اجرایی در 25 آذرماه در تالار مولوی برگزار می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به اهمیت داوری این ایده‌ها پرداخت و بیان کرد: داوری ایده‌ها بر عهده افراد متخصص و مورد تأیید پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از این ایده‌ها در مراحل اول غربالگری می‌شوند، عنوان کرد: غربالگری ایده ها توسط داوران و با حضور ایده پردازان انجام می‌شود.
سهراب‌نژاد به محورهای این همایش اشاره و عنوان کرد: ایده‎پردازان در روز همایش در محورهای کشاورزی، فناروری و اطلاعات، فنی مهندسی و گیاهان دارویی آثار خود را ارائه خواهند داد.
وی در پایان حضور سرمایه‌گذاران در جشنواره را امری مهم دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاران باید از نزدیک شاهد ایده‌های جدید ایده‌پردازان باشند تا از این طریق بتوانند ارتباط برقرار کنند.
رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در ادامه این جلسه با بیان اینکه فرهنگ ایده پروری باید رواج پیدا کند، گفت: ایده‌هایی که به دبیرخانه ارسال شده‌اند، صرف یک ایده مناسب نیست پس این مهم باید توسط داوران متخصص غربالگری شود.
وی با اشاره به اینکه متولی برگزارکننده این همایش جهاددانشگاهی استان کرستان است، بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای جامعه مفید است و تمام دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید کمک کنند.
صادقی با بیان این مهم که ایده‌پرداز باید با سرمایه‌گذار آشنا شود، افزود: ایده هایی که توسط داوران مورد تایید و رتبه کسب می‌کنند باید در جهت کسب و کار حمایت شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان یادآور شد: غربالگری ایده‌ها در این دوره با حضور ایده‌پردازان انجام خواهد گرفت و ایده‌های مطلوب و مناسب در روز همایش ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha