مسئولان آن‌چنان که باید از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره نمی‌برند
کد خبر: 3769995
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

مسئولان آن‌چنان که باید از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره نمی‌برند

گروه فرهنگی - رئیس سابق جهاد‌ دانشگاهی استان مرکزی گفت: جهاد دانشگاهی را باید عامل تأثیرگذار در توسعه ملی بدانیم، این گلایه هست که مسئولان آنچنان که بایسته و شایسته است از ظرفیت جهاد‌ دانشگاهی استفاده نکردند چراکه جهاد، توانمندی‌هایی داشته و دارد که از آنان استفاده نشده است.

مسئولان آن‌چنان که شایسته است از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره نمی‌برند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌جعفر نظام‌دوست، رئیس سابق جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 14 آذر در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی که با حضور احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی در سالن اجتماعات جهاد‌دانشگاهی استان برگزار شد گفت: فعالیت در نهاد جهاد‌ دانشگاهی برای من افتخار بوده و هست، همواره در جهاد‌دانشگاهی با وجود پیشنهادات مختلف ثابت قدم پیش رفته و منافع این نهاد را دنبال کردم.
وی تصریح کرد: امروز با وجود تنگناها، کمبود بودجه، کمی امکانات جهاد‌دانشگاهی در استان مرکزی رشد خوبی داشته است، این نهاد از امکانات خوبی برخوردار است که امیدوارم همکاران من در جهاد از این ظرفیت استفاده بهینه را داشته باشند.
نظام‌دوست ادامه داد: ویژگی جهاد در کشور و استان این است که همواره به دنبال ارتباط خوب و تعامل مثبت با مجموعه مراکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی استان داشتیم. تعامل خوب ما با دانشگاه‌ها، استانداری، نهاد نمایندگی رهبری، مراکز فرهنگی، سازمان‌های مرتبط همواره در راستای رشد جهاد‌دانشگاهی استان بود.
وی بیان کرد: گاه از لحاظ مالی عقب بودیم اما سعی بر این بود که مباحث و ارتباطات معنوی را داشته باشیم و حفظ کنیم، در جهاد‌ دانشگاهی با مشکلات مختلفی رو به رو بودیم زمانی مدیران جهاد‌دانشگاهی را در سطح استان نمی‌شناختند، حتی گاه به جای جهاد‌دانشگاهی جهاد سازندگی نام برده می‌شد.
نظام‌دوست اضافه کرد: جهاد‌‌دانشگاهی در قالب دانشگاه کار می‌کرد، آن‌زمان که مدرسه عالی علوم اراک بود، پس از آن به دانشگاه تربیت معلم اراک و پس از آن به دانشگاه اراک تغییر نام داد. جهاد‌ دانشگاهی خیلی شرایط مستقلی نداشت و کمتر توانست در سطح جامعه و سازمان‌ها خود را نشان دهد لذا خود را به دانشگاه محدود کرده بود و در راستای منافع دانشگاه فعالیت داشت.
وی ادامه داد: مدیریت جهادی همواره بر جهاد‌دانشگاهی حاکم بود، پس از اینکه مدیریت دانشگاه‌ها سر و سامانی گرفت و جهاد‌ دانشگاهی در این زمان به سمت استقلال پیش رفت و نام مستقل جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی به خود گرفت. پس از جدا شدن کارهای آموزشی و فرهنگی را سرلوحه قرار داد و گسترش داد و از سال 70 به بعد با هویت مستقلی مشغول به کار شد.
نظام‌دوست بیان کرد: کمتر از 10 درصد کمک دولت و بیشتر از 90 درصد بودجه بچه‌های جهاد از محل درامدها هزینه می‌کنند. ولی 100 درصد در خدمت مردم و نظام هستیم، خیلی از فرهنگ‌های حاکم امروز در جامعه توسط این نهاد انقلابی نهادینه شده است.
وی ادامه داد: دوره‌های آموزش رایانه جزو اولین‌های کشور است، تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، تأسیس رویان، آموزش، فرهنگی، فرهنگ رسانه جهاد ظرفیت‌سازی کرد. جهاد‌دانشگاهی مؤثر در توسعه انقلاب اسلامی، پژوهش، فرهنگ، رسانه و... است، جهاد دانشگاهی را باید عامل تأثیرگذاردر توسعه ملی بدانیم، این گلایه هست که مسئولان آنچنان که بایسته و شایسته است از ظرفیت جهاد‌ دانشگاهی استفاده نکردند چراکه جهاد توانمندی‌هایی داشته است که در دوران ما از آنان استفاده نشد.

captcha