ظرفیت‌‌ دانشجویان را نادیده گرفته‌ایم/ دانشجویان وارد عرصه تصمیم‌سازی شوند
کد خبر: 3770060
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

ظرفیت‌‌ دانشجویان را نادیده گرفته‌ایم/ دانشجویان وارد عرصه تصمیم‌سازی شوند

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت‌های دانشجویان زیاد است و ما هنوز نتوانسته‌ایم به حد کافی و مناسب از ظرفیت آنان استفاده کنیم، اگر دانشجویان را در عرصه تصمیم‌سازی مشارکت دهیم، در آینده به مدیرانی کارکشته تبدیل می‌شوند.

دانشجویان وارد عرصه تصمیم‌سازی شوند

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در خصوص شاخصه‌ها و ویژگی‌های دانشجو اظهار کرد: یک دانشجو در جمهوری اسلامی ایران باید پرسشگر، مسئول، کنجکاو، صریح و دلسوز باشد.
وی با اشاره به تلاش دانشجویان برای دستیابی به مطالبات و آرمان‌های خود گفت: مطالبات و خواسته‌های یک انسان هیچ‌گاه تمامی ندارد، چرا که جنس خواسته‌ها زایا است و انسان هیچ‌گاه به تمام خواسته‌هایش نمی‌رسد، مگر در بهشت؛ ولی آرمان تعریف کردنی نیست و انسان با تفکر و انتخابش باید به آن دست پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پرسشگری و تلاش برای دستیابی به یقین و دانسته‌هایی که به فرد آرامش می‌بخشد، باید از آرمان‌های دانشجو باشد. از طرف دیگر، نوع قضاوت دانشجو قطعا با نوع قضاوت یک فرد عامی باید متفاوت باشد، در حالی که یک فرد عامی ممکن است خیلی سریع تحت تاثیر هیجانات و تبلیغات قرار بگیرد، دانشجو باید بر اساس شواهد، دلایل، منطق و مستندات قضاوت کند.
چنگیز با تأکید بر اینکه اگر دانشجو روحیه تحقیق، پرسشگری و مستندگرایی داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های دانشجویان بسیار زیاد است و ما هنوز نتوانسته‌ایم به حد کافی و به شکل مناسب از ظرفیت آنان استفاده کنیم، ولی هدف ما این است که تا حد امکان آنها را وارد عرصه تصمیم‌سازی کنیم تا در تدوین برنامه‌ها، نقد و حلاجی کردن رویه‌های موجود مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: در این صورت است که فرصت رشد استعدادهای جنبی دانشجویان در این عرصه فراهم می‌شود. دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و اگر از اکنون در کارها مشارکت داشته باشند و فرصت کار کردن سیستماتیک برای آنها فراهم شود، در آینده مدیرانی پخته‌تر و مسلط‌‌تر خواهند بود.
انتهای پیام

captcha