فنی و حرفه‌ای، فرهنگ کار را در جامعه گسترش دهد
کد خبر: 3770132
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

فنی و حرفه‌ای، فرهنگ کار را در جامعه گسترش دهد

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فنی و حرفه‌ای علاوه بر آموزش حرفه‌ها، می‌تواند فرهنگ کار کردن را در میان جوانان گسترش دهد.

فنی و حرفه‌ای، فرهنگ کار را در جامعه گسترش دهد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به رونق نداشتن فرهنگ کار در میان مردم جامعه اظهار کرد: کارآفرینی باید در جامعه گسترش یابد و فنی و حرفه‌ای علاوه بر اینکه حرفه‌ها را آموزش می‌دهد، می‌تواند فرهنگ کار را در میان جوانان گسترش داده و آنان را به کار کردن ترغیب کند.
وی بیان کرد: من معتقدم 10 برابر بیکاری، کار وجود دارد، مگر دولت به چه میزان می‌تواند شغل ایجاد کند و افرادی پشت آن بنشینند، امام صادق(ع) می‌فرماید که خدای متعال همه چیز را به مؤمن تفویض کرده و انسان هر کاری می‌خواهد می‌تواند انجام دهد، مگر اینکه حق ندارد خود را ذلیل کند، بنابراین نباید فردی دست خود را پیش فرد دیگری دراز کند، او می‌تواند با کار کردن، خود را از ورطه بیکاری نجات دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: 50 سال پیش گفته می‌شد که اگر جمعیت افزایش یابد، غذایی برای خوردن پیدا نمی‌شود، ولی امروز می‌بینیم که بشر با استفاده از قوّه تعقل و اندیشه خود توانسته است غذا تولید کند، ما نیز می‌توانیم کارهای مختلفی را که مورد نیاز بشر است انجام داده و کارآفرینی کنیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به لزوم گسترش مشاغل خانگی و کارگاهی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که هر کس، هر کاری می‌داند، انجام دهد و نباید منتظر بود تا کارخانجاتی همچون فولاد مبارکه ایجاد شود، بنابراین با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه، مشاغل خانگی و مهارت‌هایی همچون قالی‌بافی، فرش‌بافی و غیره می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی محسوب شود.
در ابتدای این دیدار، آرش اخوان با بیان اینکه جوانان سرمایه جامعه محسوب می‌شوند و متأسفانه برخی، از این قشر به عنوان معضل جامعه نام می‌برند، گفت: با توجه به بحران آب در استان اصفهان، مشاغل خوش آتیه و پررونق برای ساکنان منطقه شرق اصفهان در نظر گرفته شده، همچنین برنامه‌های بسیار جدّی برای ایجاد کار به منظور جبران نرخ بیکاری ناشی از خشکسالی از 3 سال گذشته تا کنون در حال اجرا است.
وی با اشاره به اجرای طرح «پارک مهارت» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: تور مهارتی دانش‌آموزان مدارس و دبیرستان در حال اجرا است که در قالب این طرح، دانش‌آموزان با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، با مشاغل مختلف آشنا می‌شوند.
انتهای پیام

captcha