نشست دو روزه اساتید قرآنی با تجلیل از مؤذنان پیشکسوت به پایان رسید
کد خبر: 3770288
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

نشست دو روزه اساتید قرآنی با تجلیل از مؤذنان پیشکسوت به پایان رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن امروز، 16 آذرماه با تکریم بزرگان عرصه دعا و اذان، رونمایی از دو اذان جدید و اعطای گواهینامه به قاریان و مدرسان قرائت قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ اختتامیه چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن امروز، 16 آذرماه با برنامه‌هایی مانند تکریم و بزرگداشت بزرگان عرصه دعا و اذان، رونمایی از دو اذان جدید، تجلیل از صاحبان مقالات ارائه شده، رونمایی از پایگاه جدید شورای عالی قرآن و اعطای گواهینامه درجه دو ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان برگزار شد.
مراسم اختتامیه این نشست دو روزه در حسینیه الزهرا(س) با حضور اساتید و نخبگان قرآنی کشورمان برگزار شد.
محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در ابتدای این مراسم گفت: طی این دو روز، چهارده مقاله تخصصی با موضوع اذان و دعا ارائه، همچنین میزگردی با موضوع ترتیل قرآن برگزار شد که محصول انجام پژوهش‌هایی بود که در ماه‌های گذشته توسط جمعی از اساتید صورت گرفت و در کمیته‌های تخصصی در بیست نوبت ارائه شد.

نشست دو روزه اساتید قرآنی با تجلیل از مؤذنان پیشکسوت به پایان رسید
میرزاجانی گفت: خروجی این نشست در آینده‌ای نزدیک به مجموعه مقالات تبدیل خواهد شد و در قالب کتاب تقدیم جامعه قرآنی کشور می‌شود.
وی افزود: واقعیتی که در این زمینه وجود دارد، این است که غلبه توجه مجریان نغمه‌های قرآنی در ایران به مهارت اجراست و این یک اصل است. همه این صحبت‌ها باید باعث ارتقای مهارت در اجرا شود.
معاون اجرایی شورای عالی قرآن تصریح کرد: برای پویایی بهتر قرائت قرآن باید توجه جدی به مبانی و دانش نظری هنرهای قرآنی نیز داشته باشیم. این رکود یا سرعت کندی که در بخش ابداع و ابتکار در حوزه نغمات قرآنی وجود دارد و گریبان‌گیر کشور مصر هم شده است، چاره‌ای جز اینکه یک بازنگری انجام شود، ندارد. حتی در کشور مصر هم دیگر با چهره‌هایی که در دهه‌های گذشته ظهور کردند، مواجه نیستم. لذا باید به همین نشست‌هایی که به صورت علمی صورت می‌گیرد، پایبند باشیم.
وی ادامه داد: شورای عالی قرآن نیز با همین رویکرد از سال گذشته نشست‌های خود را با تحلیل مبانی قرائت قرآن پیش برد. البته باید دقت کرد که از آن طرف بوم نیفتیم و یک تعادلی بین مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برقرار شود که بنای ما در شورای عالی قرآن بر همین است.

نشست دو روزه اساتید قرآنی با تجلیل از مؤذنان پیشکسوت به پایان رسید

تکریم و بزرگداشت بزرگان عرصه دعا و اذان جمهوری اسلامی ایران بخش بعدی این مراسم بود که بعد از پخش چند کلیپ کوتاه از زندگی این اساتید از خانواده مرحوم رحیم موذن‌زاده اردبیلی، خانواده مرحوم محمد آقاتی، خانواده مرحوم سیدعباس صالحی، خانواده مرحوم محمد غفاری و جواد رفیعی، سیدقاسم موسوی‌قهار و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرسول موسوی واعظ تجلیل شد.
در بخش بعدی این نشست از قبول‌شدگان دوره ششم آزمون ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت تجلیل شد. در این بخش قاریان محسن قاسمی از تهران گواهینامه درجه ۲، نصرت‌الله(عارف) حسینی از تهران گواهینامه مدرسی درجه یک گرایش تنغیم، علی‌اکبر کاظمی از تهران گواهی مدرسی درجه یک گرایش تنغیم و حسن مختاری حسن‌آباد از یزد گواهینامه مدرسی درجه یک گرایش تنغیم را دریافت کردند.

نشست دو روزه اساتید قرآنی با تجلیل از مؤذنان پیشکسوت به پایان رسید
به گزارش ایکنا، رونمایی از دو اذان موذنان وحید وکیلی، هاشم روغنی و رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی جدید شورای عالی قرآن و دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم پایان‌بخش این مراسم بود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

محمدرضا رجبی
انتهای پیام

captcha