آموزش خطاطی قرآنی توسط بانوی پاکستانی در پیشاور
کد خبر: 3770598
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

آموزش خطاطی قرآنی توسط بانوی پاکستانی در پیشاور

کارگاه آموزش خطاطی قرآنی و نقاشی بر روی کاغذ دستی به همراه نمایشگاه دو روزه در تالار حضرت امام خمینی (ره) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کارگاه آموزش خطاطی قرآنی و نقاشی بر روی کاغذ دستی توسط خانم غزاله سرفراز، نقاش و خطاط معروف پاکستان با شرکت تعدادی از دانشجویان خطاطی و نقاشی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور برگزار و آثار دانشجویان این کارگاه در قالب نمایشگاه دو روزه به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه با حضور شهبازخان، معاون وزیر و رئیس و مدیرکل فرهنگی ایالت خیبر پختونخواه، محمد باقر بیگی، سرکنسول و عباس فاموری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور و جمعی از هنرمندان و دانشجویان هنر دانشگاه‌های پیشاور گشایش یافت.

شهباز خان در مصاحبه با روزنامه نگاران در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: دولت ایالت خیبر پختونخواه اقدامات مؤثر و جدی برای توسعه فرهنگ و هنر با کشور ایران دارد. امیدواریم در آینده نزدیک برنامه‌های مشترک فرهنگی با خانه فرهنگ ایران در پیشاور داشته باشیم تا نسل جوان این ایالت نیز با هنر و فرهنگ ایران اسلامی بیشتر آشنا شوند.

فاموری، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور هم در سخنان خود، گفت: دو ملت بزرگ اسلامی دارای مشترکات و قرابت‌های فرهنگی فراوانی هستند که از جمله هنر خطاطی قرآنی است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها، بتوانیم فرهنگ اصیل قرآنی را در کشور دوست و برادر پاکستان در جهت گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور شاهد باشیم.

محمدباقر بیگی، سرکنسول ایران در پیشاور در ادامه، گفت: هنر و هنرمندان نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در راستای نشر ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه دارند.

آموزش خطاطی قرآنی توسط بانوی پاکستانی در پیشاور

انتهای پیام

captcha