نمایشگاه آشنایی با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام در عمان
کد خبر: 3770655
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
با حضور ایران برگزار شد؛

نمایشگاه آشنایی با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام در عمان

گروه بین‌الملل ـ در حاشیه چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی كه در عمان در حال برگزاری است، نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ هدف از برگزاری این نشست ایجاد ارتباط میان جامعه علمی و سرمایه‌گذاران اعلام شده است. این نمایشگاه با حضور علی البیمانی، رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان و عبدالله بن ناصر الحراصی، رئیس رادیو و تلویزیون عمان و بهمن اکبری، رایزن فرهنگی ایران در این كشور افتتاح شد.

برگزیدگان پیشین جایزه مصطفی(ص) که ایران برگزار می‌کند، از جمله «جکی یینگ» از سنگاپور و محمد امین شکراللهی از ایران نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه ایسا (EISA) شامل سه بخش اصلی نمایشگاه، ارائه و مذاکرات تجاری بود که 25 شرکت دانش‌ بنیان از 12 کشور اسلامی از جمله ایران در آن حضور داشتند.

در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای کشورهای اسلامی در حوزه‌های علمی و فناوری به نمایش درآمد که 8 شرکت ایرانی نیز در آن به عرضه محصولات خود در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری به ویژه نانوتکنولوژی، نانودارو و ... اقدام كردند.

همچنین رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با محققان و شرکت‌های دانش بنیان کشورمان در این نمایشگاه، ضمن ترسیم فضای علمی و فرهنگی كشور عمان، از اقتصاد تکنولوژی و یا صادرات تکنولوژیک کشورمان به عنوان مؤلفه اقتصاد مقاومتی و به ویژه در دوره تحریم ظالمانه آمریکا نام برد و مجموعه‌ای از اطلاعات لازم را حسب مورد و پرسش‌های محققان تشریح كرد.

انتهای پیام

captcha