لزوم پیگیری توسعه فضای پارک علم و فناوری استان مرکزی
کد خبر: 3770671
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
آقازاده مطرح کرد؛

لزوم پیگیری توسعه فضای پارک علم و فناوری استان مرکزی

گروه اقصادی - استاندار مرکزی گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که موضوع توسعه فضای پارک علم و فناوری استان را پیگیری کنند.

لزوم پیگیری توسعه فضای پارک علم و فناوری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده‌، استاندار مرکزی، امروز شنبه 17 آذرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی در روستای سمقاور اظهار کرد: 49 هکتار در اراضی سمقاور باید به ایجاد ناحیه صنعتی اختصاص یابد و بنا‌بر قانون اگر مستثنیاتی هم وجود دارد خود شرکت‌ شهرک‌ها باید تملک کنند.
استاندار مرکزی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که موضوع توسعه فضای پارک علم و فناوری استان را پیگیری کنند.
آقازاده در خصوص سازه برج پرنده نگری تالاب میقان اراک گفت: سازه این برج سازه ی ضعیفی است و باید اقدامات لازم برای بررسی استحکام آن صورت پذیرد .
علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه در ارتباط با ایجاد ناحیه صنعتی سمقاور بیان کرد: ایجاد ناحیه صنعتی سمقاور باید در دستور کار قرار گیرد و به عنوان یک مطالبه روستایی مردم روستا در شرایطی که در کشور تلاش می‌کنند ایجاد نواحی صنعتی به عنوان‌ کانون بسیار مهم مشاغل موثر واقع شود.
وی ادامه داد: در روستای ده‌نمک یک ناحیه صنعتی ایجاد شده است و باید برای حمایت از رشته‌های‌ تخصصی مورد‌نیاز قرار بگیرد و زنجیره تولید در روستا فراهم شود. همانطور که در روستای سمقاور تولید صنایع مبلمان‌ را شاهد هستیم باید مبلمان مورد‌نیاز شهرهای بزرگ را با توجه به ظرفیت آن‌ها افزایش دهیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: با توجه به بحث اعتبارات هزینه‌ای برای صداوسیما بحث نقش مدیریت روابط عمومی‌ها و شورای اطلاع‌رسانی در این هزینه‌کرد دیده شود و باید بر جایگاه روابط عمومی‌ها تاکید شود.
کریمی گفت: برج پرنده‌نگری تالاب میقان اراک پروژه ملی بوده است و باید بررسی کرد چرا این پروژه با بی‌دقتی انجام شده که باید برای استحکام آن مشمول هزینه‌ای مجدد شود.
وی تاکید کرد: به منظور بررسی سازه برج پرنده نگری تالاب میقان اراک از نظر سمن‌های تخصصی محیط‌زیستی استفاده شود و در بازسازی و مقاوم‌سازی آن نیز باید پوشش حفاظتی در نظر گرفت.
رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در این جلسه پیرامون موضوع ایجاد ناحیه صنعتی سمقاور اظهار کرد: با توجه به اینکه کارگاه‌هایی در ارتباط با منبت و چوب در این روستا شکل گرفته است و ساماندهی آن‌ها‌ در یک احیه صنعتی مورد‌نیاز است، پیش از این در‌ جلسات اقتصاد مقاومتی این موضوع مصوب شد و برای اینکه فرآیند تسهیل در ایجاد ناحیه صنعتی در سمقاور تکمیل شود، کلیات ایجاد ناحیه صنعتی در سمقاور در این جلسه مصوب شد هر چند جانمایی‌ها انجام شده است برای مجوزها و تملک آن جزییات در کارگروه زیربنایی مورد بررسی و تاکید قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در ارتباط با اسناد بند ز 46 میلیار تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی به دستگاه‌های استان تخصیص داده شده است و سر‌رسید این اسناد 24 دی ماه است و هرچه سریع‌تر دستگاه‌ها باید نسبت به جذب اسناد اقدام کنند و چنانچه جذب نکنند امکان نقد شدن این اسناد کم است و تاکید شد سازمان برنامه و معاونت عمرانی این تفویض اختیار به آن‌ها داده شود که نسبت به جابه‌جایی این تخصیص در دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند تا بتوانیم جذب این اسناد را تا تاریخ مذکور به صد درصد برسانیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: از دیگر موارد مطرح شده‌ در این شورا مشکلات سازه برج پرنده نگری تالاب میقان بود که‌ درجلسات شورای فنی مطرح شده بود‌ به طوری که تاکید کردند که عموم نباید استفاده کنند‌ با توجه به نگاهی ‌که سمن‌های زیست محیطی به آن دارند در شورای برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری شد که از این برج فعلا استفاده‌ نشود تا مطالعات امکان‌سنجی و استحکام‌بخشی آن را انجام دهیم و اعتبارات آن را ‌برآورد کنیم تا این برج امن و مورد استفاده عموم واقع شود.
یادگاری بیان کرد: واگذاری یک ساختمان ثبت احوال در شهر رازقان به بخشداری‌، جابه‌جایی بنیاد نخبگان از مدیریت و برنامه‌ریزی به پارک علم و فناوری و سوله‌ای که سازمان تعاون روستایی در روستای تبرته داشت‌ که حق استفاده آن به اداره کل ورزش و جوانان‌ استان واگذار شده بود و قرار شد در این راستا کمیته‌ای با معاونت عمرانی تشکیل شود تا موضوع بطور کامل بررسی شود، این از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز شورا مطرح شده است.
وی در ارتباط با پاداش پایان خدمت بازنشستگان اظهار کرد: 7 میلیارد و 900 میلیون تومان مربوط به پاداش پایان خدمت 24 دستگاه مشمول استانی و مربوط به سال 96 است و خوشبختانه تامین اعتبار انجام و تخصیص‌ آن داده شده است و به طور مستقیم به حساب‌‌‌هایشان واریز می‌شود. این تخصیص را سازمان برنامه داده و نقدینگی آن را باید خزانه تامین کند که امیدواریم تا پایان ماه جاری یا پایان ماه آینده این مبلغ واریز شود.
انتهای پیام

captcha