«غار حرا»؛ تازه‌ترین اثر نقاشی روح‌الامین در نگاه‌خانه سوره
کد خبر: 3770771
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

«غار حرا»؛ تازه‌ترین اثر نقاشی روح‌الامین در نگاه‌خانه سوره

گروه هنر ــ «غار حرا»؛ تازه‌ترین اثر نقاشی حسن روح‌الامین در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ حسن روح‌الامین؛ هنرمند نقاش آئینی و مذهبی که در کارنامه حرفه‌ای او آثار بسیاری با موضوع روایت‌های تاریخی و دینی به چشم می‌خورد، به تازگی جدیدترین اثر نقاشی خود به نام «غار حرا» را در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

روح‌الامین در اثر نقاشی تازه خود با همان فضای آشنای همیشگی آثارش سعی در روایت یک رویداد تاریخی داشته و در «غار حرا» نیز با رعایت اصولی همچون حرمت قائل شدن نسبت به نمایش تمثال معصوم(ع)، با نمایی از پشت سر، قامت مردی را نشان داده است که بر روی تخته سنگی رو به سوی روزنه نور دریچه غار زانو زده و شکلی تضرع‌گونه دارد.

در این اثر نقاشی براساس تجارب پیشین روح‌الامین تنوع رنگی کمتری مشهود است و او در فضاسازی تابلو یا از رنگ‌های خنثی استفاده کرده است و یا رنگ تند را که معمولاً در مرکز تابلو قرار دارد را به کار برده تا توجه مخاطب را معطوف به منظور و هدف اصلی خود از ترسیم اثر نقاشی خود کند.

«غار حرا» که تداعی‌گر راز و نیاز محمدامین پیش از مبعوث شدن به مقام پیامبری است و در همین مکان وحی بر او نازل شده، بیشترین تأکیدش بر نوری تابیده شده از دریچه غار است، نوری که گویا تابیده شده است تا غلبه بر تاریکی و ظلمت فضای غار کند، نمادی از تابیده شدن نور به واسطه ظهور اسلام بر جامعه ظلمانی بشریت غوطه‌ور در جاهلیت.

یادآور می‌شود؛ نگاه‌خانه سوره در طبقه همکف ساختمان مرکز حوزه هنری قرار دارد.

انتهای پیام    

 

captcha