مصر میزبان کنفرانس بین‌المللی همزیستی ادیان
کد خبر: 3770898
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

مصر میزبان کنفرانس بین‌المللی همزیستی ادیان

گروه بین‌الملل ـ هیئت علمای ارشد الازهر و مجمع پژوهش‌های اسلامی وابسته به این مرکز، کنفرانسی بین‌المللی با عنوان «نواندیشی در علوم اسلامی و هم‌زیستی میان ادیان» برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الاهرام» مصر؛ این کنفرانس اردیبهشت‌ماه 98 به ریاست احمد طیب، شیخ الازهر برگزار می‌شود و شمار زیادی از مجامع فقهی و نهادهای دینی، فقهاء و علمای برجسته جهان اسلام شرکت خواهند کرد.
 
 
هدف از برگزاری این کنفرانس، تدوین استراتژی جامع علمی و بررسی ابعاد مختلف و پرونده‌های مربوط به موضوع نواندیشی که در بیداری و آگاهی امت نقش دارد، عنوان شده است.
 
این کنفرانس شامل چندین محور است که در آن مباحثی از قبیل مسائل نواندیشی در علوم مختلف اسلامی، ضوابط و سازوکارهای نواندیشی، ریشه‌کن کردن اندیشه تکفیری و روش‌های آن، نقش مؤسسات دینی در سازماندهی و ایجاد تحول در گفتمان تبلیغی، پایه‌ها و الزامات تربیت مبلغ معاصر و چشم‌اندار تفکر اسلامی برای همزیستی انسانی بین پیروان ادیان، باورها و مذاهب مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
قرار است دبیرخانه هیئت علمای ارشد از شنبه آینده (24 آذرماه) تا 28 فوریه (9 اسفند) پژوهش‌ها و پیشنهادات درباره این کنفرانس را دریافت و آن‌ها را بررسی خواهد کرد.
 
این کنفرانس در چارچوب سلسله فعالیت‌هایی برگزار می‌شود که الازهر در سال‌های اخیر به منظور تقویت و نهادینه‌کردن فرهنگ نواندیشی در تفکر و علوم انسانی آغاز کرده، برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha