تبلور اندیشه انقلابی در جایزه شهید آوینی
کد خبر: 3770927
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
دبیر جشنواره سینماحقیقت بیان کرد:

تبلور اندیشه انقلابی در جایزه شهید آوینی

گروه هنرــ سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد گفت: ادغام جشنواره آوینی در جشنواره سینماحقیقت قدمی بود تا آثار ارائه شده در این جشنواره بهتر دیده شود، زیرا این امر سبب ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

جایزه شهید آوینی تصویرگر آرمان‌های انقلاب اسلامی

 سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، دبیر جشنواره سینماحقیقت، در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینماحقیقت)، که دقایقی پیش در پردیس چهارسو برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: جشنواره دوازدهم نیز همانند یازده دوره گذشته تلاش می‌کند تا قدمی در جهت ارتقا کیفی سینمای مستند بردارد. با این نگرش امسال در بخش ملی و بین‌الملل آثار بسیار خوبی به نمایش در خواهند آمد.

وی درباره بخش جایزه شهید آوینی گفت: جایزه شهید آوینی بخشی ویژه در جشنواره سینماحقیقت است که در آن فیلم‌های که به بحث مقاومت پرداخته‌اند مورد توجه قرار گرفته است. در این میان علاوه بر جوایزی که برای این بخش در نظر گرفته شده جایزه ویژه‌ای به برگزیده این بخش اعطا خواهد شد.

وی افزود: درباره الزام برگزاری این قسمت باید بگویم که جایزه شهید آوینی صرفاً یک نام نیست، بلکه اندیشه‌ای است که می‌خواهد در سینما فراگیر شود.

وی در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه ادغام جایزه شهید آوینی در جشنواره سینما حقیقت به حاشیه راندن این جایزه نیست؟ گفت: اتفاقاً ادغام جایزه شهید آوینی در جشنواره سینماحقیقت اقدامی در جهت حمایت از آن بوده است، چون پیش‌تر جایزه شهید آوینی نمایش فیلم نداشت، اما هم‌اکنون آثار متعددی در این قسمت به روی پرده می‌رود که هر یک از آن‌ها می‌تواند بازخوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

وی متذکر شد: اینکه تصور کنیم موضوعات مورد توجه جایزه شهید آوینی فقط به یک یا دو محور خلاصه می‌شود اشتباه است چون تلاش می‌کنیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را در این جایزه مد نظر قرار دهیم، زیرا معتقدیم هر آنچه از انقلاب الهام گرفته باشد با فرهنگ مقاومت بیگانه نیست.

طباطبایی اظهار کرد: درباره آثار جایزه شهید آوینی باید بگویم که کیفیت معیار اصلی انتخاب در این قسمت بوده است، چون اگر می‌خواستیم هر فیلمی را در این بخش ارائه دهیم، ظلم بزرگی را به معنای تام مرتکب می‌شدیم.

وی در پایان تأکید کرد: بخش شهید آوینی تنها قسمتی نیست که به موضوعات دینی پرداخته است،  بلکه در قسمت‌های دیگر نیز به انواع مختلف به این موضوع پرداخته می‌شود. حال ممکن است آنچنان که باید اشارات در سایر قسمت‌ها مستقیم نباشد.

انتهای پیام

captcha