حسین علیزاده از تفاخر به شهروندی شیراز تا ترجیح آن به نشان شوالیه
کد خبر: 3770933
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

حسین علیزاده از تفاخر به شهروندی شیراز تا ترجیح آن به نشان شوالیه

گروه هنر ــ اظهارات اخیر حسین علیزاده، هنرمند پیشکسوت موسیقی، پس از دریافت مقام شهروندی افتخاری شیراز، نشان از پایبندی او به فرهنگ و هنر ایران‌زمین دارد.

به گزارش ایکنا؛ جمعه گذشته در پی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس، نشان شهروندی افتخاری  شیراز به حسین علیزاده، هنرمند پیشکسوت و آهنگساز نامی ایران، اهدا شد.  

وی پس از دریافت این نشان گفت که من  نخستین فعالیتم را در شیراز و در حالی که 21 ساله بودم آغاز کردم و باید بگویم که این شهر پیوندی محکم با موسیقی دارد.

علیزاده در این مراسم با بیان نپذیرفتن نشان شوالیه کشور فرانسه در مقام عالی‌ترین نشان فرهنگ و هنری این کشور که چند سال پیش به او اعطا شده بود گفت: اگر کسی هم‌اکنون در این نشست حضور داشته باشد متوجه می‌شود که افتخار شهروندی  شیراز چقدر در مقابل آن نشان بزرگتر است.

یادآور می‌شود آذرماه 4 سال پیش زمانی که  سفارت فرانسه از حسین علیزاده برای دریافت نشان شوالیه دعوت کرد او این دعوت را رد کرده بود.

حسین علیزاده در جایگاه یکی از نامدارترین موسیقیدانان و آهنگسازان معاصر ایرانی خالق آثار متعدد و ماندگار موسیقی است که از آن جمله می‌توان آلبوم «نی‌نوا» را نام برد. همچنین موسیقی آثار سینمایی چون «ملکه»، «زشت و زیبا» و «آواز گنجشک‌ها» و موسیقی مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» از دیگر آثار علیزاده است.

انتهای پیام

 

captcha