مخالفت مسکو با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره افغانستان
کد خبر: 3770970
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

مخالفت مسکو با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره افغانستان

گروه بین‌الملل ــ وزارت امور خارجه روسیه با پیشنویس قطعنامه سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان مخالفت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: نویسندگان پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان، نگرانی مسکو در رابطه با وضعیت افغانستان را نادیده گرفته‌اند و مسکو از دادن رأی در این باره خودداری می‌کند.

در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه در رابطه با «وضعیت در افغانستان» که توسط هیئت آلمانی تهیه شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه روسیه گفته شده که در سند نهایی، ادامه تنش‌ها در جمهوری اسلامی افغانستان و فعالیت روزافزون «دولت اسلامی» و گروه‌های وابسته به آن در شمال این کشور که خطری جدی برای همسایگان از جمله کشورهای آسیای مرکزی است مورد توجه قرار نگرفته است. با گذشت 17 سال از موجودیت نیروهای ناتو در افغانستان، آنها موفق به پایان دادن تنش‌ها در این کشور نشده و نتوانستند امنیت منطقه را تأمین کنند. آنها همچنین وظیفه آموزش نیروهای مسلح افغانستان را نیز تاکنون انجام نداده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: با این وجود، ما انتخاب دیگری به غیر از گذاشتن پیش‌نویس برای رأی‌گیری نداشتیم. در این سند نگرانی روسیه درباره وضعیت افغانستان نادیده گرفته شد

گفتنی است، نخستین نشست «صلح افغانستان» در مسکو در سال 2017 بر اساس رایزنی شش جانبه روسیه، ایران، افغانستان، پاکستان، چین و هند برگزار شد.

انتهای پیام

captcha