کار اصولی در زمینه حفظ قرآن صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 3771309
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

کار اصولی در زمینه حفظ قرآن صورت نمی‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر عملی کردن قرآن با بهره‌گیری از تدبر قرآن در زندگی‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه از فرمایشات رهبر انقلاب درباره تربیت حافظان برداشت درستی نشده است، زیرا ایشان فرمودند حفظ قرآن زمینه تدبر در قرآن است، بنابراین لازم است 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محمد رمضانی فرد، کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، صبح امروز 19 آذرماه در همایش تخصصی حافظان قرآن کریم و کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات و خانه‌های فرهنگی قرآن و عترت استان که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مسئولان قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و حافظان قرآن استان در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: تنها مدرک سازمان سنجش آموزش کشور و مدرک تخصصی سازمان دارالقرآن مدارک معتبر برای حافظان قرآن است و مدارک دیگر رسمیتی ندارند.
وی برگزاری دوره‌های یک‌ساله و دو ساله حفظ کل قرآن را غیراصولی دانست و افزود: حداقل زمان برای حفظ اصولی کل قرآن کریم چهار سال است.
رمضانی فرد با تأکید بر اینکه باید توجه به حفظ کیفی باشد نه کمی، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مؤسسات و دارالقرآن‌های مطرح کشور به شیوه‌های نادرست حفظ قرآن روی می‌آورند و حفظ را فقط روخوانی می‌دانند.
کار اصولی در زمینه حفظ قرآن صورت نمی‌گیرد/ برگزاری آزمون‌های حفظ موجب رشد حفاظ شده است
کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، حفظ اصولی قرآن را در گرو یادگیری تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا در کنار صحت حفظ دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه با مشکلات متعددی در زمینه حفظ قرآن در کشور مواجه هستیم و کار اصولی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از سال 85 در کشور آغاز شده و هر ساله برگزار می‌شود، ادامه داد: افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و قبول‌شدگان طی سال‌های اخیر نشان از استقبال جامعه قرآنی و توانمندسازی برای شرکت در آزمون‌هاست.
رمضانی فرد با بیان اینکه براساس آمارها سطح کیفی حفاظ قرآن کشور به دلیل برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ رشد کرده است، اضافه کرد: حفاظ قرآن کشور برای قبولی در این آزمون‌ها ترجمه، صوت و لحن و وقف و ابتدا را تقویت کرده‌اند که موجب رشد حفظ قرآن در کشور شده است.
کارشناس دبیرخانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر عملی کردن قرآن با بهره‌گیری از تدبر قرآن در زندگی‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه از فرمایشات رهبر انقلاب درباره تربیت حافظان برداشت درستی نشده است زیرا ایشان فرمودند حفظ قرآن زمینه تدبر در قرآن است بنابراین لازم است 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.
وی با تأکید بر اینکه مدیران و اساتید قرآنی باید جرثومه‌ای از قرآن باشند و اخلاق و رفتارشان قرآنی باشد، تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که فساد گریبان خانواده‌های مذهبی و قرآنی ما را گرفته و به قلب آن‌ها رسوخ پیدا کرده و این نشان از درست عمل نکردن قرآنیان در جامعه است.
انتهای پیام

captcha