فعالیت‌های قرآنی تحت‌نظر یک تشکیلات منسجم انجام شود
کد خبر: 3771361
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

فعالیت‌های قرآنی تحت‌نظر یک تشکیلات منسجم انجام شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - متولیان امور قرآنی فعالیت‌های خود را تحت‌نظر تشکیلات منسجم و سازمان‌یافته انجام نداده و با احترامی که برای همه آنان قائلم باید بگویم هر کدام، ساز خود را می‌زنند. همه فعال هستند اما کار سازمان یافته برگزار نمی‌شود، با توجه به نبود تشکلی جهت سازماندهی باید گفت فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف هنوز بی سامان است.

فعالیت‌های قرآنی تحت‌نظر یک تشکیلات منسجم انجام شود/ لقب «استاد»؛ معضلی که قاریان را متوقع کرده

حیدر کسمایی، داور قرآن کریم در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با ایکنا از استان مرکزی ضمن بیان این مطلب گفت: متولیانی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، شورای عالی قرآن، آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های قرآنی مشغولیت‌هایی دارند، اما فعالیت‌ها تنها به دستگاه‌ها ختم نشده و مؤسسات و آموزشگاه‌های قرآنی به فعالیت‌های قرآنی ورود پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متولیان و مؤسسات قرآنی فعالیت‌های خود را تحت‌نظر تشکیلات منسجم و سازمان‌یافته انجام نداده و با احترامی که برای همه آنان قائلم باید بگویم هر کدام ساز خود را می‌زنند. همه فعال هستند اما کار سازمان یافته برگزار نمی‌شود، با توجه به نبود تشکلی جهت سازماندهی باید گفت کار قرآنی هنوز گم است، مقداری برعهده آموزش و پرورش و مقداری دیگر بر دوش اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد و ... است که این کار را بدتر کرده و موازی‌کاری می‌شود که اصلاً پسندیده نیست.

انتقاد از بی‌اخلاقی برخی افراد قرآنی
داور مسابقات قرآن از بی‌اخلاقی برخی از افراد قرآنی به‌ویژه جوانان صاحب رتبه که با کسب رتبه اول کشوری یا بین‌المللی لقب استاد می‌گیرند انتقاد کرد و در این‌باره اظهار کرد: بی‌شک ما منتقد بی‌اخلاقی برخی از متسابقان قرآن هستیم، در کنفرانس‌ها و نشست‌ها یکی از آفات امروز کشور در طی 40 سال انقلاب که به جان قرآن افتاده این است که تشکل و سیستم قرآنی متأثر و محتاج مسابقات قرآن است.

وی بیان کرد: امروز رشد قاری منوط به مسابقه‌ای بودن است، بارها گفته‌ام که این سیستم اشتباه است، یک قاری با کسب رتبه اول کشوری یا بین‌المللی لقب استاد از اطرافیان گرفته و از این‌رو به آن‌رو می‌شود ولی رتبه دوم شاید با کمتر از پنج صدم امتیاز نسبت به نفر اول، همان قاری معمولی باقی می‌ماند.

شهید حسنی کارگر؛ قاری متخلق به اخلاق قرآنی
کسمایی از شهید حسنی‌کارگر به عنوان قاری متخلق به اخلاق قرآنی نام برد و افزود: این شهید می‌گوید قاری معمولی بودم و همین که در مسابقات قرآن رتبه اول را کسب کردم لقب استاد به من دادند، امروز جوانان قاری و حافظ ما باید از شهدای قرآنی درس گرفته و آنان سرلوحه زندگی قرار دهند.

کسمایی در پایان گفت: گاه کسب رتبه اولی و گرفتن القاب مختلف همچون استاد، معضلی است که قاریان را متوقع کرده و نمی‌شود آنان را تحمل کرد، اول شدن قاریان با استعداد و توانمند و کسب مبالغ هنگفت، رقابت را بین دیگر قاریان ایجاد کرده و همین رقابت ضریب اعتراضات و توقعات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

captcha