۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند
کد خبر: 3771521
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آئین تجلیل از ۲۲۵ دانش‌آموز برگزیده مرحله استانی سی‌‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان‌های استان تهران امروز سه‌شنبه، بیستم آذرماه در آموزش و پرورش شهرستان بهارستان برپا شد.

۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین تجلیل از ۲۲۵ دانش‌آموز برگزیده مرحله استانی سی‌‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان‌های استان تهران امروز سه‌شنبه، بیستم آذرماه در محل سالن همایش سجادیه آموزش و پرورش شهرستان بهارستان برپا شد. این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط خلیفه‌لو، قاری دانش‌آموز آغاز و با سخنرانی علی کریمی، رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه دو بهارستان ادامه پیدا کرد. 

قرآنیان در آینده کشور نقش بسزایی دارند

کریمی در ابتدا از مسئولان، دانش‌آموزان و معلمان قرآنی تشکر کرد و گفت: آینده قرآنی کشورمان نیازمند چهره‌های قرآنی است و در آموزش و پروش آسیب‌های اجتماعی با حضور شما قرآنیان کاهش پیدا خواهد کرد. لذا از شما دوستان خواهش می‌کنم هم در مدرسه و هم در محیط بیرون از مدرسه، دغدغه فرهنگی آن محیط را داشته باشید؛ چراکه شما به برکت قرآن نسبت به دیگران از آسیب‌های اجتماعی به دور بودید. بنابر این ضرورت فعالیت شما در این محیط‌ها بیشتر احساس می‌شود. قرآنیان در آینده کشور نقش بسزایی دارند و اگر دست روی دست بگذاریم به جایی نخواهیم رسید. پس از پای نشینید.

۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه این آئین، ضمن تبریک میلاد حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) اظهار کرد: حضور شما قرآنیان در این مکان، نشان‌دهنده اولویت کاری شماست که در مسائل گسترده آموزش و پرورش غالبٱ به دنبال اولویت‌ها هستیم و امیدواریم از امروز که در آستانه هفته قرآن و عترت قرار داریم، شاهد حمایت شما قرآنیان در طرح‌های مدرسه‌محور در مدارس شهرستان‌های تهران باشیم.

وی افزود: یکی از رهنمودهای قرآن و‌ عترت، کشف استعداد است، لذا از کارشناسان و مسئولان قرآنی درخواست دارم تا تمام تلاش خود را داشته باشند و در این زمینه با برنامه‌تر و بهتر پیش بروند؛ زیراکه هدف ما از مسابقات، قهرمان‌پروری نیست، بلکه این‌ها بهانه‌ای است تا مروج قرآن باشیم.

هاشمی گفت: این خدمت‌گذاری برای قرآن زمانی محقق می‌شود که بتوانیم در سطح مدرسه که مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش است، با برنامه‌تر کار کنیم؛ چراکه اگر در این مرحله خوب عمل کنیم، در سطح مسابقات نیز به هدف‌هایمان یعنی رسیدن به مرحله کشوری دانش‌آموزان نزدیک‌تر خواهیم شد‌.

معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: نگاه آموزش‌ و پرورش برای فعالیت‌های قرآنی یک نگاه مبنایی و برخواسته از متن انقلاب است. همه می‌دانیم که این انقلاب در مکتب قرآن شکل گرفته و امام خمینی(ره) بزرگترین شاگرد این مکتب و مروج راستینی برای قرآن بودند. امروز در سند تحول بنیادی که سند مشخص کننده و بنای حرکت‌های آموزش و پرورش است، مسئله قرآن و تربیت دینی تعریف پیدا کرده است که شش زیرنظام مرتبط با این سند هم آماده شده و هم‌اکنون قابلیت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به تربیت، تربیت انسان در بعدهای مختلف تربیتی بوده و آموزش و پرورش نیز مجری آن در مدارس است. نگاه اسلام به انسان تک‌بعدی نیست و انسان را موجودی اجتماعی و حل‌المسئله می‌داند. لذا انسانی که فقط یک بعد آن تکامل پیدا کرده باشد، مد نظر اسلام نیست. همچنان‌ که قرآن را کتاب زندگی و دارای برنامه و عترت را نیز نماد و الگوی این تربیت می‌دانیم. عترتی که تجسم یافته همین برنامه است و در همه ابعاد صاحب برنامه بودند.

۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

سه وظیفه در برابر قرآن

هاشمی گفت: از سیاست‌گذاران خواستاریم تا کمک کنند در این زمینه کار کنیم و این برنامه‌ها را کیفی‌تر انجام دهیم‌ تا از زمانی که دانش‌آموز در سطح مدرسه کار انجام می‌دهد و تا زمانی که وارد منطقه می‌شود، همه رفتار و گفتارش قرآنی شود. همه ما سه وظیفه در برابر قرآن داریم که دو وظیفه یادگیری و تلاوت قرآن، مقدمه‌ای برای وظیفه سوم یعنی عمل به قرآن است. با توکل به خداوند می‌توانیم قرآن را در خود متجلی کنیم و در این صورت به جامعه قرآنی نزدیک خواهیم شد‌.

وی در پایان ضمن توصیه‌ به دانش‌آموزان، گفت: وظیفه شما در مقابل این استعداد خدادادی دارای یک فرمولی است که مرحله اول آن شکر این نعمت و مرحله بعدی استقامت‌ ورزیدن و مرحله سوم مطالبه‌گری در جامعه است که شما به عنوان الگوهای دانش‌آموزی و فرهنگیان در بین جامعه باید این مطالبه را از مسئولان داشته باشید که برای فعالیت‌های قرآنی چه نوع برنامه‌هایی مورد توجه قرار گیرد و چگونه این مهجوریت را از قرآن برداریم؟ این مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف اجتماعی توصیه می‌شود و مهمترین بحث آن قرآن و عترت است که شما باید پرچم‌دار این حوزه باشید؛ چراکه شما در این زمینه به دانشی رسیده‌اید که می‌توانید دانش‌آموزان و معلمانی را که در کارهای غیر قرآنی غرق شده‌اند، به این راه بکشانید.

۲۲۵ برگزیده مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

یادآور می‌شود، این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، هم‌خوانی، حفظ ویژه و حفظ عمومی و قصه‌گویی قرآن کریم، اذان، احکام و انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در این آئین از حائزان رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و مسابقات فرهنگیان در سال ۹۶-۹۷ مناطق چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان یک و دو، رباط کریم و شهریار، ملارد و شهر قدس تجلیل شد.

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و بهمنش، رئیس اداره قرآن شهرستان‌های تهران از جمله میهمانان ویژه این مراسم بودند.

علاوه بر تجلیل از برگزیدگان و معلمان، اجرای گروه تواشیح نورالهدی،  پخش کلیپ و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha