سوابق لوایح بودجه نشان از ادامه کم‌توجهی به حوزه فرهنگ می‌دهد
کد خبر: 3771626
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
حجت‌الاسلام سالک:

سوابق لوایح بودجه نشان از ادامه کم‌توجهی به حوزه فرهنگ می‌دهد

گروه سیاسی ــ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حوزه فرهنگ در لوایح بودجه کمترین اعتبار در نظر گرفته می‌شود، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور نیز بعید است که دولت بر اعتبارات این حوزه افزوده باشد.

به گزارش ایکنا؛ لایحه بودجه سال 1398 کل کشور روز پنجشنبه، 15 آذر، با حضور محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور رونمایی شد و قرار است رئیس‌جمهور روز یکشنبه، 24 آذر، آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیش‌بینی خود از رویکرد بودجه 98 به مسئله فرهنگ گفت: در این زمینه اطلاع خاصی ندارم چون این هفته مقارن با تعطیلی مجلس بود و در حوزه انتخابیه بودم و نتوانستم بودجه را مطالعه کنم تا بتوانم قضاوت دقیقی نسبت به جایگاه مسئله فرهنگ در لایحه بودجه داشته باشم.

وی درباره شرایط اقتصادی کشور و به خصوص اعمال تحریم‌ها بر کم‌رنگ شدن مسئله فرهنگ در لایحه بودجه گفت: همواره در لوایح بودجه کمترین اعتبار برای حوزه فرهنگ دیده شده و سوابق هم این را نشان دهد. در این شرایط اقتصادی هم بعید است که دولت اعتبارات این حوزه را افزایش داده باشد.

انتهای پیام

 

captcha