سفر به دنیای عدد صفر با یک کتاب ممکن شد
کد خبر: 3771650
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

سفر به دنیای عدد صفر با یک کتاب ممکن شد

گروه ادب ــ «سلام، من صفر هستم»، نوشته لوکا نوولی با ترجمه حسین ابوالقاسمی کتابی علمی است که با زبان و تصویری متفاوت، مخاطبان را با مفاهیم علمی آشنا می‌کند.

سفر به دنیای عدد صفر با یک کتاب ممکن شدبه گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سلام، من صفر هستم» داستان واقعی و عجیب آقای هیچ است و این‌که چه‌طور به عددی سحرآمیز تبدیل شد و میلیون‌ها میلیون ارزش دارد.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «داستانی که از هندوستان شروع می‌شود، تا شرق و غرب عالم گسترش می‌یابد و در رایانه‌ها و تلفن‌های همراه امروزی ادامه دارد. صفر، در کنار برادرش «یک» می‌تواند نمایان‌گر همه اعداد و کلمات عالم باشد. اگر دقیق نگاه کنیم این داستانی است با چاشنی امید برای کسانی که احساس می‌کنند مثل «صفر» هستند، حال آنکه اعداد بسیاری در درون و بیرون خود دارند.»

در این کتاب مخاطبان گروه سنی «ج» با موضوع‌هایی همچون هیچ، تاریخچه علامت‌گذاری، تولد عدد صفر، شیوه برخورد اقوام مختلف با این عدد، به کارگیری عدد صفر در هندسه و... آشنا می‌شوند. این اثر یکی از چهار جلد کتاب مجموعه‌ای علمی است که از سوی انتشارات بریوسکی ایتالیا منتشر شده و سه جلد دیگر آن نیز «سلام، من زمین هستم»، «سلام، من روبات هستم»، «سلام، من زمان هستم» نام گرفته است. بر اساس این گزارش تصویرگری این مجموعه را نیز نویسنده آن لوکا نوولی بر عهده داشته است.

«سلام، من صفر هستم» ۱۴ فصل و ۸۰ صفحه دارد و با قیمت 7500 تومان قابل خریداری است. شمارگان این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، ۷هزار نسخه است.

یادآور می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حق انتشار این اثر را بر اساس قوانین بین‌المللی حق نشر از ناشر ایتالیایی با عنوان Francesco Brioschi Editore خریداری کرده است.

انتهای پیام

captcha