ششمین کنگره سراسری شعر فاطمی برگزار می‌شود
کد خبر: 3771956
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

ششمین کنگره سراسری شعر فاطمی برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ ششمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) به همت مجمع شاعران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این کنگره با هدف نگاهی امروزی به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون عبادی، عرفانی، خانوادگی، سیاسی، علمی و نیز خطبه‌های آن حضرت برگزار می‌شود.

در این فراخوان از تمام شاعران پیشکسوت و جوان سراسر کشور دعوت شده است با ارسال حداکثر پنج قطعه از آثار برتر خود در این کنگره شرکت کنند.

قالب آثار کنگره شامل تمام قالب‌های شعر فارسی (کلاسیک و آزاد)، شعر عربی(فصیح و محلی) و شعر آذری است و در مراسم اختتامیه به برگزیدگان هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

بخش اصلی مسابقه شامل شعر فاطمی با مضامین مدح، مرثیه، فضائل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) و بخش ویژه شامل دو محور «چهل سال انقلاب اسلامی به روایت شعر» و «یمن؛ دیار اویس قرن، زخمی و استوار» است.

مهلت ارسال آثار تاریخ بیستم دی ماه سال جاری اعلام شده و علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند از طریق آدرس الکترونیک
18salenoori@gmail.com و یا پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام به شماره 09902969602 اقدام کنند.

بر اساس این گزارش به نفرات برگزیده مبلغ 2 میلیون تومان و به افراد قابل تقدیر مبلغ 1 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

همچنین اشعاری که در کنگره‌های سال‌های گذشته شرکت داده شده باشند در روند بررسی آثار کنار گذاشته می‌شوند. شرکت‌کنندگان مجاز هستند در هر بخش حداکثر 5 اثر به دبیرخانه ارسال کنند و آثاری که به مرحله دوم داوری راه پیدا کنند در قالب یک مجموعه منتشر خواهند شد.

ششمین کنگره سراسری شعر فاطمی برگزار می‌شود

آثار باید در قالب فایل word با فونت B Nazanin و سایز 14 ارسال شوند و ثبت مشخصات کامل صاحب اثر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس و تاریخ تولد در ذیل هر اثر الزامی است.
دبیرخانه کنگره در تهران، خیابان آزادی، جنب خیابان حبیب‌اللهی، خیابان حبیب‌زادگان، پلاک 6، واحد 1 واقع شده و شماره تماس 02166016412
آماده پاسخگویی به سؤالات است.

مریم بشیری

انتهای پیام

captcha