پرداخت 61 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی
کد خبر: 3772132
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
نجاتی خبر داد:

پرداخت 61 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی

گروه اجتماعی - معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تاکنون قسمتی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان ازقبیل دانشگاه علوم پزشکی اراک 48 میلیارد و 500 میلیون تومان، دانشگاه علوم پزشکی خمین 4 میلیارد و 800 میلیون‌ تومان و دانشگاه علوم پزشکی ساوه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

پرداخت 61 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ابوالفضل نجاتی، معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی صبح پنج‌شنبه 22 آذرماه در سومین نشست هم‌اندیشی که تحت عنوان رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به 560 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد 310 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی، 125 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، 87 هزار نفر صندوق بیمه کارمندی‌، 33 هزار نفر نیز بیمه سایر اقشار و 4 هزار نفر‌ نیز تحت پوشش بیمه ایرانیان هستند.
وی ادامه داد: نزدیک به 40 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است البته با توجه به بافت صنعتی استان در بعضی از استان‌ها جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت بیش از این تعداد است و در شهرستان شازند 80 درصد جمعیت از پوشش بیمه سلامت برخوردار هستند و شهرهای اراک و ساوه با توجه به سابقه صنعتی جمعیت تحت پوشش سلامت کمتر است.
معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: سال گذشته در استان مرکزی 172 میلیارد تومان در سطح دو و سه برای تمامی صندوق‌ها هزینه شده است و بیش از 48 میلیارد تومان برای سطح یک بیمه‌شدگان روستایی که از خدمات مراکز درمانی روستایی‌‌ استفاده می‌کنند، پرداخت شده است البته برای سطح یک صرفا با دانشگاه علوم پزشکی قرار‌داد داریم و بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می‌کنند و اگر به خدمات تخصصی نیاز باشد با یک فرم ارجاع و برگه پزشک معالج به مراکز سطح دو (خصوصی و دانشگاهی) مراجعه می‌کنند.
نجاتی بیان کرد: برای ارجاع در موارد اورژانس نیاز به ارجاع ندارند همانطور که بیماران خاص نیاز به ارجاع ندارند.
وی گفت: در طول سال 250 هزار پرونده در استان که شامل تمامی پرونده‌های مراکز خصوصی، بستری و سرپایی است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پس از رسیدگی و انجام کارهای فنی توسط همکاران اداره اسناد پزشکی‌ ارسال می‌شود تا با پرداخت مطالبات موسسات همراه شود.
معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: از ابتدای سال 93 با آغاز طرح تحول قرار بود تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار بگیرند و از آن سال تاکنون نزدیک 125‌هزار جمعیت بیمه شده تحت پوشش این صندوق هستند و خدمات را دریافت می‌کنند به طوری که در سال گذشته صندوق بیمه همگانی سلامت‌ 32 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان هزینه کرده است‌، بنابراین کل جمعیت ما یعنی 80 درصد ‌کسانی هستند که به طور کامل تعرفه و سرانه بیمه را‌ دولت برای آن‌ها پرداخت می‌کند که شامل بیمه‌شدگان روستایی و بیمه همگانی سلامت است.
نجاتی اظهار کرد: صندوق کارکنان و سایر اقشار در پرداخت حق سرانه مشارکت می‌کنند و بیمه ایرانیان نیز 50 درصد حق بیمه توسط بیمه شده‌ و 50 درصد مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از سوی اداره کل ‌بیمه سلامت استان‌ نزدیک به 108 میلیارد تومان بدهی به موسسات پرداخت شده است.
معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در سال جاری با توجه به رویکرد جدیدی که سازمان داشت قرار بود در سقف اعتبارات حقوق و مصوبه مجلس بیشتر از این سازمان تعهدی ایجاد نکند و بر این اساس از ابتدای سال 97 ‌برای تمامی مراکز ‌سقف اعلام شد و سازمان بیمه سلامت با دانشگاه‌های علوم پزشکی تفاهم نامه‌ای‌ امضاء کرد که بر اساس آن سقف اعتبارات تفاهم نامه‌های دانشگاه‌ها مشخص و برای استان مرکزی به طور کامل 116 میلیارد تومان تفاهم‌نامه‌ای که سازمان داشت ‌با دانشگاه‌ها قرارداد بستیم. برای سایر مراکز هم در چارچوب اعتبارات سال 96 و هزینه‌هایی که موسسات داشتند با بعضی مراکز صحبت شده است.
نجاتی افزود: هدف سازمان بیمه سلامت ‌مدیریت هزینه و عدم انباشت بدهی است وزارت بهداشت نیز این موضوع را دنبال می‌کند.
وی بیان کرد: مطالبات تمامی موسسات تا پایان تیرماه پرداخت شده است و 60 درصد از مطالبات مرداد ماه مراکز نیز پرداخت شده است‌. مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اراک تا تیرماه و مرداد ماه تسویه شده است.
معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: اداره کل در سرفصل هزینه‌ها دخالتی ندارد‌ بلکه سرفصل را سازمان مشخص می‌کند و سپس مطالبات پرداخت می‌شود. تاکنون قسمتی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی‌ استان از قبیل دانشگاه علوم پزشکی اراک 48 میلیارد و 500 میلیون تومان‌، دانشگاه علوم پزشکی خمین 4 میلیارد و 800 میلیون‌ تومان و دانشگاه علوم پزشکی ساوه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.
نجاتی گفت: سامانه 1666 به منظور پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص موسسات‌، حق سرانه بیمه ‌و ... است و همه روزه همکاران در واحدهای مختلف استان آماده پاسخگویی به مردم هستند.
وی بیان کرد: مشاهده شده است با نام بیمه سلامت عده‌ای سود‌جو‌ به مردم مراجعه ‌و خود را نماینده بیمه سلامت ‌معرفی می‌کنند و ‌به آن‌ها وعده صدور بیمه تکمیلی با ارائه کارت ملی هوشمند ‌‌می‌دهند باید مردم توجه کنند‌ سازمان بیمه سلامت نماینده‌ای در خصوص بیمه تکمیلی ندارد و اکثر موارد اداره کل با شکایت‌ از این افراد ‌مساله را پیگیری می‌کند.
معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی‌ اظهار کرد: از ابتدای سال 98 مقرر شده است که تمامی جمعیت بیمه شده بیمه سلامت به صورت الکترونیک خدمات بیمه‌ای را دریافت کنند و این امر با حدف دفترچه‌های بیمه و تبدیل آن به کارت هوشمند انجام می‌شود.
نوری‌زاده، مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی ‌در این جلسه هدف از بزرگزاری نشست هم‌اندیشی در عرصه سلامت را بستری برای بیان مشکلات موجود در این حوزه عنوان کرد و گفت: به منظور دستیابی به پاسخ‌های کاربردی یک مسابقه‌ای طراحی شده است تا مسیر ‌مسابقه‌‌دهنگان به سمت جواب به صورت مطلوب فراهم شود البته در این راستا جوایز مناسبی نیزدر نظر گرفته شده اشت.
وی ادامه داد: ساختارسازمانی پیشنهادی جهت برگزاری رویداد هم‌‌‌اندیشی در عرصه سلامت ‌متشکل از شورای سیاست‌گذاری و راهبردی سازمان، کمیته علمی و کمیته اجرایی است.
مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: محورها و مسائل این رویداد 6 محور از قبیل ‌قوانین و مقررات و فرآیندها، پوشش بیمه‌ای، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت و ... است.
نوری‌زاده در ارتباط با ‌برنامه‌ریزی و زمان‌بندی رویداد هم‌اندیشی در عرصه سلامت بیان کرد: زمان تبلیغات محیطی و فضای مجازی از یکم آذر‌ماه لغایت 15 دی‌ماه، ارسال ایده‌ها از طریق اینترنت از 15 آذر‌ماه لغایت 15 دی‌ماه و ارزیابی و انتخاب ایده‌‌ها و طرح‌ها 15 دی‌ماه لغایت 15 بهمن‌ماه می‌باشد.
وی گفت: جوایز برندگان مسابقه علمی رویداد هم‌اندیشی در عرصه سلامت بیمه سلامت ایران‌ به نفرات اول هر محور 16 میلیون تومان، نفرات دوم هر محور 8 میلیون تومان و نفرات سوم 4 میلیون تومان اهدا می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی ‌با بیان اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور، کارکنان و بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران، پزشکان و متخصصان، کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت از مخاطبین اصلی رویداد هم‌اندیشی هستند گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت رویداد به آدرسwww.shareidea.ihio.gov.ir مراجعه نمایند.
انتهای پیام

captcha