جشنواره استانی «امتداد» در خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3773247
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

جشنواره استانی «امتداد» در خوزستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی شهرداری اهواز از برگزاری جشنواره استانی «امتداد» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب رشته‌های سرود، شعر و تک‌خوانی خبر داد.

سراج

احمد سراج، معاون فرهنگی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برگزاری جشنواره استانی امتداد اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره استانی «امتداد» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره امتداد در قالب رشته‌های سرود، شعر و تک‌خوانی با موضوعات دستاوردهای «انقلاب اسلامی» و «شهادت» تدوین شده است، ادامه داد: با توجه به جایگاه دفاع مقدس در استان خوزستان و بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم و همچنین واقعه تروریستی 31 شهریور موضوع شهادت به این جشنواره اضافه شد.

سراج با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از زبان هنر برای انتقال حقایق انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند آثار خودر ا به زبان عربی و گویش‌های محلی استان خوزستان ارائه دهند.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز، شعار این جشنواره را «هر مسجد و هر مدرسه یک گروه سرود» عنوان کرد و گفت: برپایی جشنواره تا 12 بهمن‌ماه ادامه دارد و پس از آن در دهه فجر انقلاب اسلامی همه آثار ممتاز آن در سطح شهر اهواز ارائه خواهد شد.

وی گفت: معاونت فرهنگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج)، بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و شهرداری اهواز این جشنواره را برگزار می‌کنند.

یادآور می‌شود، موضوعات اصلی جشنواره استانی «امتداد» شامل چهل سالگی انقلاب اسلامی و دستاوردها و موضوعات فرعی، ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای حله و شهدای حادثه تروریستی اهواز است. همچنین بخش‌های جشنواره در رشته شعر شامل کلاسیک، نیمایی و آزاد، سرود و تکخوانی و بخش ویژه(عربی و گویش‌های محلی) است.

انتهای پیام

captcha