جهاددانشگاهی در تولید فناورانه مشکلی ندارد
کد خبر: 3774271
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

جهاددانشگاهی در تولید فناورانه مشکلی ندارد

گروه اجتماعی- رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی هیچ مشکلی در تولید فناورانه ندارد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، دکتر حمیدرضا طیبی،رئیس جهاددانشگاهی امروز ۲۹ آذرماه در جلسه ای که با حضور صنعت گران، پژوهشگران و روسای دانشگاه های اسفراین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: یکی از اهداف مهمی که جهاددانشگاهی از ابتدا آن را دنبال کرده است توسعه علمی فناورانه و تجاری سازی آن در داخل کشور بر اساس استعدادها و پتانسیل ها بوده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل در بسیاری از حوزه ها همچون حوزه های فنی، پزشکی، مهندسی و ... سعی شده تا مشکلات را با نگاه کاربردی مرتفع کنیم و بعد از آن پیگیری های لازم انجام می شود تا دستاوردها به مرحله اجرا و به مرحله تجاری سازی برسد.
طیبی در ادامه با ابراز خوشحالی از بازدید از صنایع اسفراین و آشنایی با آن ها اظهار کرد: اعلام همکاری خود را برای انجام فعالیت های فن آورانه در حوزه فولاد و یا فولاد آلیاژی در این شهرستان اعلام می کنیم.
وی بیان کرد: علاوه بر آن جهاد دانشگاهی آمادگی کامل دارد تا در حوزه انجام پژوهش مرتبط با سالک و موضوع نابینایی در روستای چهار برج اسفراین، پیگیری های لازم را انجام دهد.
طیبی تصریح کرد: اگر در دانشگاه ها موضوع حمایت از تولید ملی در دستور کار قرار می گیرد، برای تحقق آن نیاز به فناوری داریم و فنوری نیز نیازمند علم و دانش است و باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.
توسعه خراسان شمالی نیازمند میانبر علمی است
دکتر رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی بستری مناسب برای توسعه پایدار، توسعه ای که مبتنی بر مبانی علمی می باشد، است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای توسعه نیازمند یک میانبر علمی است، افزود: در این میانبر باید از نتایج خاتمه یافته پژوهش ها استفاده کرد.
شاهین فر ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم پژوهش هایی همچون پژوهش بر روی گردوی پیوندی که 10 سال بر روی آن کار شده است را وارد استان کنیم، طی دو سال می توانیم در این حوزه به نتیجه برسیم.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی فعالیت های خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: کار کردن در این حوزه از مرحله نخست کار اشتباهی است و می توان از نتایج کسب شده برای توسعه این استان در این حوزه استفاده کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: طی چند ماه اخیر فعالیت های مشترک بین دستگاهی همچون بین جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی و اداره کل عشایری استان در خصوص اعطای پنل های خورشیدی به جامعه عشایری انجام شده که موفق شدیم 400 پنل خورشیدی را برای آن ها تامین و نصب کنیم و در حال مذاکره برای ورود یک هزار و 600 پنل دیگر نیز هستیم.
به گفته وی راه اندازی کلینیک درمان ناباروری یکی دیگر از پروژه هایی بوده که با همکاری جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.
اسفراین قطب تولید  فولاد در کشور
طاهر رستمی فرماندار اسفراین همچنین در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مهمترین منابع درآمدی مردم این شهرستان است، بیان کرد: اما در کنار کشاورزی صنعت نیز در این شهرستان رشد خوبی داشته است.
وی گفت: در حال حاضر می توانیم اسفراین را به عنوان یکی از قطب های اساسی فولاد در کشور معرفی کنیم.
رستمی افزود: اسفراین در کنار صنعت از رشد خوبی در حوزه دانشگاه نیر برخوردار بوده است بطوریکه هم اکنون چهار هزار دانشجو در دانشگاه های این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: مرکز رشد اسفراین یکی از مراکز رشد فعال در این حوزه محسوب می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ارتباط خوبی میان دانشگاه و صنایع این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می بریم که در این برهه زمانی نقش پژوهشگران و صنعت گران بیش از پیش خود را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون افسران جنگ اقتصادی در کشور، اساتید، صنعت گران و پژوهش گران هستند.
فرماندار اسفراین گفت: به دنبال آن هستیم تا چرخه فولاد را در این شهرستان تکمیل کنیم و از سوی دیگر گیاهان دارویی یکی از مزیت های این شهرستان است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.
گفتنی است طی این جلسه تفاهم نامه در خصوص توسعه گیاهان دارویی و صنایع این شهرستان با جهاد دانشگاهی و فرمانداری اسفراین منعقد شد.
لازم به ذکر است امروز بازدیدی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، نماینده مردم اسفراین در مجلس و فرماندار این شهرستان از واحدهای تولیدی آذین فورج، کیمیایی صبا، شرکت لوله گستر و مجتمع صنعتی فولاد انجام شد.

انتهای پیام

captcha