پایان دادن به تساهل و تسامح‌ در امور قرآنی/ عده‌ای ادعای قرآنی بودن را یدک می‌کشند
کد خبر: 3774715
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

پایان دادن به تساهل و تسامح‌ در امور قرآنی/ عده‌ای ادعای قرآنی بودن را یدک می‌کشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآن کشور گفت: جامعه قرآنی برای همیشه به موازی‌کاری‌ها، تساهل و تسامح در امور قرآنی، که ریشه در تعدد نهادها و سازمان‌های اجرایی و به‌کارگیری افراد غیرکارشناس دارد، پایان دهد.

جامعه قرآنی به موازی کاری‌ها، تساهل و تسامح در امور قرآنی پایان دهند
حسن سلطان‌پناه، پیشکسوت قرآنی و عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآن کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، در پاسخ به خبر منتشر شده از حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با عنوان «پاسخ به شایعات بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای اتحادیه تشکل‌های قرآنی» که 28 آذرماه 97 در ایکنا منتشر شد، گفت: برابر مستندات موجود و قابل ارائه، میلیاردها اعتبار ‌قرآنی ـ فرهنگی به مؤسسات معین تحت نظر وزارت ارشاد به مؤسسات خاص واگذار شده، مؤسساتی که عملکرد فرهنگی، قرآنی و هنری برخی از آنها در حدی است که خروجی نداشته و به عبارتی در حد یک اسم و مجوز ثبتی بوده‌ و هستند.
وی افزود: اگر بپذیریم همه سخنان مسئولان وزارت ارشاد و اعضای هیئت مدیره تشکل‌ها درباره قانونی بودن واگذاری اعتبار در قالب مؤسسات معین صحیح است، سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا و چگونه مؤسساتی که به‌ عنوان معین انتخاب و اعتبار میلیاردی به حسابشان واریز شده از اعضای اصلی اتحادیه تشکل‌ها هستند؟ آیا این تصادفی است! چرا هفت مؤسسه از تهران و مشهد پیشتاز دریافت اعتبارات کلان بودند؟
این فعال قرآنی ادامه داد: چرا چهره‌های معروف و صاحب‌قدرت در این فهرست به چشم می‌خورند که اغلب جزو مخالفان اصلی ادغام مؤسسات و تشکل‌های کشوری بوده و هستند.

تعارض منافع، علت مخالفت با اتحادیه مدغم
این پیشکسوت قرآنی گفت: به نظر می‌رسد اتحادی که خواست جامعه بزرگ قرآنی است با منافع گروهی خاص در تعارض قرار می‌گیرد. به همین دلیل مخالفت خود را با اتحاد و وحدت مؤسسات ابراز می‌دارند. 
این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه قرآن کریم در امر به وحدت و اعتصام به حبل‌الله و دوری از تفرقه تأکید دارد، افزود: سؤال این است که چرا برخلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ۷ سال برنامه‌ریزی و دوندگی و تهیه اساسنامه و تشکیل ده‌ها جلسه کارشناسی که اتفاقاً خود این مخالفان هم از اعضای اصلی تشکیل اتحادیه مدغم بودند و با صرف هزینه صدها میلیونی برای برگزاری انتخابات اتحادیه مدغم در استان‌ها، دوباره اتحادیه مدغم دچار مشکل شد؟ آیا این توهین به شعور جامعه قرآنی و تشکل‎های قرآنی نیست؟
این مؤلف قرآنی با بیان اینکه در ۳۰ استان اتحادیه تشکیل شده افزود: تنها مانع در ادامه راه اتحادیه مدغم همین آقایانی هستند که به ظاهر دلسوزی جامعه قرآنی را شعار خود قرار داده‌اند.

‌تصمیم‌گیران قرآنی ‌
سلطان‌پناه با خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران قرآنی کشور، گفت: متأسفانه در رده‌های تصمیم‌گیری قرآنی کشور اشخاصی وجود دارند که ادعای قرآنی بودن را یدک می‌کشند، اما در کارنامه خود هیچ گونه فعالیت اجرایی آموزشی، تبلیغی و فرهنگی با ماهیت قرآنی ندارند و یا سابقه آنها در اندازه‌ مسندی که بر آن تکیه زده‌اند نیست.

‌پایان دادن به تساهل و تسامح ‌
مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالهدای ساری‌ اظهار کرد: وقت آن رسیده است که جامعه قرآنی برای همیشه به موازی‌کاری‌ها، تساهل و تسامح در امور قرآنی، که ریشه در تعدد نهادها و سازمان‌های اجرایی و به‌کارگیری افراد غیرکارشناس دارد، پایان دهد و فعالیت‌های قرآنی در یک نهاد یا وزارت قرآنی مسئولیت تمامی فعالیت‌های تخصصی را عهده‌دار شود.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۲:۴۶
0
0
جنابعالی که پیشکسوت قرآنی هستید بفرمایید فعالیت قرآنی جناب طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه به اصطلاح مدغم چیست؟
captcha