پروژه علمی «دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب» ثمره ۱۷ هزار ساعت کار تحقیقاتی است
کد خبر: 3774839
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

پروژه علمی «دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب» ثمره ۱۷ هزار ساعت کار تحقیقاتی است

گروه فرهنگی - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پروژه علمی «دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران» ثمره بیش از ۱۷ هزار ساعت کار تحقیقاتی و پژوهشی با حضور ۷۰ پژوهشگر حوزه و دانشگاه است که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب، ثمره 17 هزار ساعت کار تحقیقاتی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری رونمایی از پروژه علمی «دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران» که امروز صبح، 2 دی ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگ زرینی در تاریخ حیات بشری ایجاد کرد، این مهم ندای انسانیت، معنویت و اسلام را به گوش جهانیان رساند.

وی اظهار کرد: این انقلاب تاثیر بسیار بالایی در معادلات جهانی داشته و با گذر زمان معجزه بودن و عظمت آن برای همگان آشکار شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس گفتار محققان غربی متفاوت از دیگر انقلاب‌های جهان به ویژه انقلاب فرانسه است، در انقلاب اسلامی ایران اقتدار اسلام یکبار دیگر به بشریت نشان داده شد.

حسینی در ادامه استحکام ایمان، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، آزادی مردم در انتخابات، رواج اخلاق فاضله، سلامت دینی زمامداران، رفع شکاف طبقاتی، آزادی فکر و بیان، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برخی از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران معرفی و ابراز کرد: یکی از وظایف مهم ما تبیین این دستآوردهای برای نسل جوان است.

وی گفت: مستکبران غربی هیچ‌گاه چشم از این انقلاب برنداشته و پیوسته به دنبال توطئه علیه آن هستند و با شبهات مختلف در صدد القای ناکارآمدی نظام به باورهای جوانان هستند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بنابر توصیه تولیت آستان قدس رضوی گروه علمی-پژوهشی را با سرپرستی حجت الاسلام سید محمدحسین راجی تشکیل داد تا یک پشتوانه علمی قوی با نتایج مفید را برای خادمان فرهنگی حرم، فعالان و دغدغه‌مندان انقلابی در سطح ملی ایجاد کند.

17 هزار ساعت فعالیت علمی
وی گفت: پروژه علمی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ثمره بیش از 17 هزار ساعت کار تحقیقاتی و پژوهشی با حضور 70 پژوهشگر حوزه و دانشگاه است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از نهم دی ماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این مجموعه در قالب کتاب در اختیار همه فعالان فرهنگی قرار خواهد گرفت تا از آن بهره‌مند شوند و از سوی معاونت تبلیغات نیز این محتوا افزون بر کتاب با قالب‌های صوتی، تصویری، کلیپ، اینفوگرافی و موشن‌گرافی تولید خواهد شد.

وی ابراز کرد: نتایج و روند پروژه علمی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در محافل علمی- نخبگانی متعددی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پیشنهادات و انتقادات صاحب نظران نیز بررسی شده است.

آغاز برنامه‌های 40 سالگی انقلاب
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی خلاصه در دهه فجر نخواهد شد، عنوان کرد: کارهای مطالعاتی ویژه برنامه‌های چهل سالگی انقلاب در حرم رضوی از ماه‌ها قبل و دیگر برنامه‌های اجرایی نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون برنامه «خط روشنگری» در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تربیت مبلغان انقلابی آغاز به کار کرده است و در نظر داریم برای هفته‌های آینده رواقی را برای اکران پوستر، فیلم و آثار هنری با موضوعات انقلاب اسلامی اختصاص دهیم تا زائران بارگاه منور رضوی از آن‌ها بهرمند شوند.

حسینی افزود: 100 طرح پوستر با مفاهیم انقلابی در حال طراحی و چاپ است که به زودی در حرم، مساجد، فرهنگسراها، نمایشگاه‌های سیار و نگارخانه‌ها اکران خواهد شد.

وی ضمن دعوت از همه ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی برای نشر گسترده تولیدات چهل سالگی انقلاب، اظهار کرد: کلیه تولیدات در درگاه اینترنتی رضوی‌ پلاس برای دسترسی فعالان فرهنگی بارگذاری خواهد شد که آدرس سایت همزمان با رونمایی پروژه علمی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha