چهارمحال و بختیاری سفید پوش می‌شود
کد خبر: 3775489
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

چهارمحال و بختیاری سفید پوش می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی نسبتاً مؤثر به استان، از اواخر وقت پنج‌شنبه، ۷ دی‌ماه خبر داد.

چهارمحال و بختیاری آخر هفته سفید پوش می‌شود

مهرداد قطره، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت پنج‌شنبه، 7 دی‌ماه وارد استان می‌شود و در روز جمعه کوهرنگ، اردل، میانکوه و لردگان را سفیدپوش خواهد کرد.
وی افزود: این سامانه بخشی از مناطق مرکزی استان مانند شهرکرد و شرق استان از جمله بن و سامان را نیز در قالب بارش‌های پراکنده تحت تأثیر قرار خواهد داد.
قطره با پیش‌بینی جوی پایدار برای استان طی امروز و فردا، ادامه داد: با استقرار جوی پایدار شاهد آسمانی صاف و باد ملایم در سطح استان طی امروز و فردا خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه دمای امروز شهرکرد با منفی 7 درجه به عنوان سردترین نقطه استان و نیز سردترین مرکز استان در کشور، تصریح کرد: با ادامه روند کاهش دمای هوا، فردا صبح دمای این شهر تا منفی 8 درجه کاهش خواهد داشت.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان در تشریح میانگین بارش‌ها، تاکید کرد: علی‌رغم بارش¬های خوب پاییزی، وقفه به وجود آمده در بارندگی باعث تضعیف میانگین بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلند مدت شده است به گونه‌ای که در کوهرنگ شاهد کاهش 5 درصدی بارش‌ها بوده‌ایم، این میزان در فارسان 15 درصد، در بن 22 درصد و در سورشجان 14 درصد بوده کمتر از حد نرمال است.
قطره همچنین در خصوص میزان ارتفاع برف در کوهرنگ، خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در این منطقه هم اکنون 6 سانتی‌متر است که با میزان نرمال برف یعنی 50 سانتی‌متر فاصله زیادی داریم.
وی تصریح کرد: مجموع بارش‌های استان از ابتدای مهر تا کنون 206 میلی‌متر بوده است که این میزان در مقایسه با میانگین بلند مدت با 182 میلی‌متر، رشد حدود 13 درصدی را نشان می‌‍دهد.
معاون توسعه و پیش‌‎بینی هواشناسی استان در پایان ابراز امیدواری کرد که علی‌رغم وقفه ایجاد شده در بارش‌ها، در دهه سوم دی ماه شاهد آغاز بارش‌های مؤثر و خوبی در استان خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha