دشمن کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف نشانه گرفته است
کد خبر: 3775501
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

دشمن کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف نشانه گرفته است

گروه اجتماعی - مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه دشمن، ارکان نظام و خصوصاً کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف کشور نشانه گرفته است، گفت: در شرایط حاضر بیش از هر زمان دیگر به هم‌افزایی و هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی استان برای ایجاد فضا و محتوای رسانه‌ای لازم برای مقابله با هجمه وسیع دشمن نیاز داریم.

دشمن کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف نشانه گرفته است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای استان، مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، امروز چهارم دی‌ماه، پژوهش‌محوری را مهم‌ترین رویکرد این مرکز در حوزه برنامه‌سازی عنوان کرد و گفت: این رویکرد به‌منظور اثربخشی بیشتر برنامه‌ها و جریان‌سازی مثبت و سازنده در استان دنبال می‌شود.
وی افزود: اولویت اول ما شناخت نیازها و خواست‌های مخاطبان و جستجوی راهی برای افزایش فضای مشترک بین نیاز و خواست مخاطبان با برنامه‌ها بوده است.
صفری ادامه داد: در این راستا، رصد افکار عمومی و جریان‌های سیاسی و اجتماعی و شناخت کافی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به‌صورت مستمر در این مرکز انجام می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای اکثر برنامه‌های برند شبکه استانی سیما نظرسنجی تلفنی انجام می‌شود تا برنامه‌سازان در جریان نیازها و دیدگاه‌های مردم در خصوص برنامه‌ها قرار گیرند افزود: این روند به تولیدکنندگان برنامه‌ها کمک می‌کند تا به تأمین دیدگاه‌ها و خواست‌های مخاطبان بیش از پیش نزدیک‌تر شوند.
وی اضافه کرد: بر این اساس و در یک روند و اقدام تازه، برنامه‌های موثر و پرمخاطب سیما از خدمات پژوهش و پژوهشگر برنامه‌ای در قالب یکی از عوامل همین برنامه‌ها برخوردار شده‌اند.

دشمن، ارکان نظام و خصوصاً کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف نشانه گرفته است
وی با تاکید بر اینکه دشمن، ارکان نظام و خصوصاً کارآمدی نظام را در بخش‌های مختلف کشور نشانه گرفته است، بیان کرد: در شرایط حاضر بیش از هر زمان دیگر به هم‌افزایی و هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی استان برای ایجاد فضا و محتوای رسانه‌ای لازم برای مقابله با هجمه وسیع دشمن برای القای ناکارآمدی نظام نیاز داریم.
وی یادآور شد: دشمن با تمام وجود و با تمام امکانات سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود پا به میدان گذاشته و امروز ما در شرایط جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم.
صفری با اشاره به سیاست‌های برنامه‌سازی صدا و سیما در شرایط کنونی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی جامعه، رصد وضعیت عرضه کالاهای مختلف، بررسی عوامل برخی کمبودها، رصد نوسانات قیمت‌ها، مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی، طرح مشکلات و دغدغه‌های به حق مردم، تبیین راهکارهای مناسب برای رونق‌بخشی به تولید داخلی از جمله رویکردهای مهمی هستند که در این زمینه دنبال می‌کنیم.

تقویت سواد رسانه‌ای مردم برای تعمیق اثربخشی پیام‌ها
وی بر لزوم تقویت سواد رسانه‌ای مردم برای تعمیق اثربخشی پیام‌های خود و خنثی کردن جریان مسموم رسانه‌های معاند دشمن تاکید کرد و افزود: این حرکت به همگرایی با رسانه‌های استان نیاز دارد تا پیام‌ها و محتواهای منتشر شده در رسانه‌های مختلف، بجای ایجاد تناقض و خنثی کردن همدیگر، همچون تکه‌های پازل، همدیگر را تکمیل کنند.
وی گفت: در بخش رسانه‌ای استراتژی‌های ما مردمی بودن و همراهی با مردم در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی کشور است.
صفری، با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات مردم و طرح دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها به زبان‌های جدی و طنز و طراحی برنامه‌هایی با هدف تقویت تاب آوری اجتماعی و صبر انقلابی مردم در کانون توجه ما برای تحقق این استراتژی قرار دارد، افزود: راهبرد اعتماد آفرینی، اثربخشی و جریان‌سازی، امیدآفرینی و نشاط آفرینی در کنار بصیرت‌افزایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌های این مرکز قرار دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تشریح برنامه‌های این مرکز در بخش محتوایی گفت: در این بخش با همراهی با مردم، ضمن اذعان به مسائل و مشکلات، به ارزیابی ابعاد مشکلات اقتصادی موجود پرداخته و نقش عوامل داخلی و خارجی در به‌وجود آمدن این شرایط بازگو را می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای این کار روی سوژه‌هایی کار می‌کنیم که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم این هدف را محقق کند که به همین منظور تهیه و تدوین دفترچه سوژه‌ای در دستور کار بخش‌های برنامه ریزی و محتوایی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با مثبت‌نگری محض موافق نیست و سعی دارد واقعیت‌ها را آنگونه که هست بازگو کند. برای این کار استفاده از قالب‌های مستند و برنامه‌های تبیینی، طرح مشکلات مردم بدون سیاه‌نمایی، حضور مردم در رسانه، روزآمدی موضوعات، استفاده از نیروهای جوان و خلاق و نیز قالب‌های رسانه‌ای جدید در دستور کار است.

انجام کارهای هدفمند در زمینه چهل سالگی انقلاب اسلامی
وی به رویکرد رسانه ملی در استان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمینه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعتقاد داریم که باید هدفمند و حساب شده پیش رفت؛ بنابراین در این زمینه نیز حساب ویژه‌ای روی تحقیق و پژوهش باز کرده‌ایم.
صفری اضافه کرد: در حوزه توفیقات نظام جمهوری اسلامی در استان طی 40 سال گذشته، پژوهش جامعی با همکاری استانداری و نهادهای مختلف استان انجام شده که موفقیت‌ها و خدمات 40 ساله نظام را در استان آذربایجان‌شرقی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، زیربنایی و خدمات عمومی نشان می‌دهد. این پژوهش مبنای بسیاری از برنامه‌های روتین و یا مناسبتی است که به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و با هدف بیان واقعیت‌ها و خدمات نظام در این استان تهیه و پخش می‌شود.

تبیین ریشه‌ها و علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی
به گفته وی، تبیین ریشه‌ها و علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بازخوانی شعارهای بنیادین و اساسی انقلاب اسلامی ذیل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، ترسیم فراگیر و استدلالی وضعیت فعلی انقلاب اسلامی در سطوح ملی و فراملی و در ابعاد مختلف ارزیابی منصفانه و قبول نقاط ضعف و نواقص احتمالی و تاکید بر نبود «بن بست» در حرکت و جریان قدرتمند انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، تشریح گفتمان انقلابی‌گری، تبیین دلایل تقابل گفتمانی انقلاب اسلامی با گفتمان‌های رقیب و علل دشمنی مستمر غرب با نظام اسلامی و ترسیم آینده روشن انقلاب اسلامی و تلاش جدی برای تحقق آن از جمله راهبردهای صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تقویت پشتوانه پژوهشی و محتوایی برنامه‌ها، طرح دیدگاه‌ها و مطالبات مردمی در برنامه‌های مختلف، تقویت جریان‌سازی و اثر‌بخشی رسانه‌ای، افزایش برنامه‌های طنز و سرگرمی، افزایش خلاقیت در طراحی برنامه‌ها، استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای مجازی و تامین پیوست رسانه‌ای لازم برای توسعه فراگیر و همه‌جانبه در استان از جمله اهداف اصلی این مرکز برشمرد و افزود: حفظ مخاطبان فعلی، جذب مخاطبان جدید و ارتقای میزان اعتماد و رضایت مردم از شبکه سهند مهمترین هدف ما در تولید و پخش برنامه‌های مختلف است.

انتهای پیام

captcha