مؤسسات و خانه‌های قرآن در ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی مؤثر هستند
کد خبر: 3775891
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

مؤسسات و خانه‌های قرآن در ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی مؤثر هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول کانون قرآن تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: مؤسسات قرآنی به‌منظور نشر و ترویج فرهنگ روح‌بخش قرآنی در سراسر کشور، ارتقای دانش و بینش قرآنی آحاد جامعه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی هستند.

موسسات و خانه‌های قرآنی موثردر ریشه کنی بی سوادی قرآنی هستند

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، مسئول کانون قرآن تبلیغات اسلامی بندرلنگه روز چهارشنبه، ۵ دی سال جاری، گفت: موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی نقش مؤثر و خوبی را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی در جامعه را برعهده دارند با توجه بر اینکه امروز آمادگی برای مقابله با هجمه دشمنان اسلام به خصوص در برابر نسل جوان، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و در این بین نقش موسسات قرآنی و فعالان حوزه قرآن بسیار اثرگذار است.
حجت‌الاسلام خلیفاوی به اهداف تشکیل خانه‌ها و موسسات قرآنی اشاره و اظهار کرد: خانه‌ها و موسسات قرآنی به‌منظور نشر و ترویج فرهنگ روح‌بخش قرآنی در سراسر کشور، ارتقای دانش و بینش قرآنی آحاد جامعه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی هستند.
مسئول کانون قرآن تبلیغات اسلامی بندرلنگه عنوان کرد: ایجاد مکان‌هایی جهت آموزش قرآن کریم که در مسیر اشاعه و نشر فرهنگی و اخلاق قرآنی مؤثر بوده بسیار ضروری به نظر می‌رسد که خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی یکی از این مکان‌ها هستند.
وی افزود: قرآن کریم چراغ هدایت بشیریت است که زوایای مختلف زندگی انسان‌ها نقش‌آفرین است و به‌عنوان سنبل نورانیت همواره بر ظلمت و تاریکی برتری دارد و انسان‌ها را به ابدیت پیوند می‌دهد.
حجت‌الاسلام خلیفاوی در آخر گفت: به یقین معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود بلکه آنچه انس واقعی را معنا می‌بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت‌کننده است.
انتهای پیام

captcha