رونمایی از کتاب فتوگرافی ایالت قومس در سمنان
کد خبر: 3775903
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

رونمایی از کتاب فتوگرافی ایالت قومس در سمنان

گروه اجتماعی- از کتاب فتوگرافی ایالت قومس در چهارمین همایش ملی قومس شناسی در سمنان رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب فتوگرافی ایالت قومس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان؛ همایش قومس شناسی فردا ششم دی با حضور مفاخر و اساتید گویش شناسی و... در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود که از کتاب فتوگرافی ایالت قومس در چهارمین همایش ملی قومس شناسی در سمنان رونمایی می‌شود.

ایالت کومش یا همان قومس و نقش آن در گسترش و شکوفایی راه ابریشم و نیز فرهنگ مردم و ضرب المثل‌های رایج در زبان سمنانی از موضوعات سخنرانی‌های نشست صبح همایش قومس شناسی اعلام شده است.

گفتنی است در نشست صبح پس از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و ارائه گزارش دبیر علمی همایش، سه سخنرانی انجام خواهد شد و در نشست عصر که از ساعت ١٤:٣٠ آغاز می شود نیز ١٠ مقاله با موضوعات مختلف از جمله نقش گردشگری در افزایش قدرت ملی، معرفی نسخه خطی «سردابه» از یغمای جندقی در هجو سردار ذوالفقارخانی سمنانی، آسیاب های آبی استان سمنان کارکردهای آن، تاثیر عرفان اسلامی بر معماری ایرانی و تجلی آن در مسجد جامع سمنان، بررسی نقش بایزید و منسوبان او در ساخت و بازپیرایی مجموعه تاریخی بسطام، مراکز آموزشی شاهرود در دوره قاجاریه، جایگاه شیخ علاء الدوله سمنانی در فولکلور مردم سمنان و مراسم گل غلتان در امیریه دامغان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha