بصیرت و زمان‌شناسی؛ راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان
کد خبر: 3776326
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

بصیرت و زمان‌شناسی؛ راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: امروز لازم است تا از ترفندهای گوناگون دشمن آگاهی داشته باشیم و با بصیرت و زمان‌شناسی با این توطئه‌ها مقابله کنیم.

بصیرت و زمان‌شناسی؛ راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان‌، اظهار کرد:  اقتضای بصیرت این است که مسلمان باید زمان‌شناس و موقعیت‌شناس بوده و دشمن را بشناسد و از اهداف دشمن باخبر باشد.
وی اقدام به‌موقع را لازمه بصیرت دانست و گفت: در این راستا شناخت دشمن و مقابله به‌موقع در برابر توطئه‌ها در این راستا حائز اهمیت است. اگر هوشیار و آگاه باشیم می‌توانیم به موقع در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم.
امام جمعه زنجان بر بینش سیاسی و موقعیت‌شناسی در برابر توطئه‌های دشمن تأکید کرد و افزود: در زمان حاضر برای حفظ دین و مذهب و ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی باید مسائل جهان اسلام را شناخته و به ترفندهای گوناگون دشمن آگاهی داشته تا بتوانیم واکنش‌های مناسب از خود نشان دهیم.
وی با بیان اینکه جنگ، ترور، محاصره اقتصادی و بایکوت سیاسی از برنامه‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی است، به وقایع سال 88 اشاره کرد و گفت: در فتنه 88 موضوع انتخابات بهانه بود؛ چرا که هدف آن‌ها اصل نظام بود که با تدبیر و بصیرت ولایت‌فقیه و همراهی مردم همیشه در صحنه، همه این توطئه‌ها خنثی شد و حماسه 9 دی به ثبت رسید.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه صاحبان اصلی نظام، خود مردم هستند، اظهار کرد: به همین خاطر حفظ آن بر همه ایرانیان واجب‌ترین واجب‌ها به‌شمار می‌رود. مردم باید بدانند دشمنان بعد از رحلت امام راحل در تلاش برای نابودی انقلاب ایران بودند، هر چند توطئه‌های آن‌ها بارها خنثی شده است.
وی در ادامه با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: این عالم بزرگ کارگزاری باوفا در نظام جمهوری اسلامی بود و 10 سال نیز در راس قوه قضائیه حضور داشتند.
امام جمعه زنجان حادثه دانشگاه آزاد را تأسف‌بار دانست و گفت: به خانواده دانشجویانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند تسلیت می‌گوییم.
انتهای پیام
captcha