جشنواره «امتداد» در خوزستان برگزار می‌شود/ شناسایی ظرفیت‌های استان در حوزه شعر و موسیقی
کد خبر: 3776461
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

جشنواره «امتداد» در خوزستان برگزار می‌شود/ شناسایی ظرفیت‌های استان در حوزه شعر و موسیقی

گروه فرهنگی ـ دبیر جشنواره استانی «امتداد» با اعلام خبر برگزاری این جشنواره در دو محور چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت، گفت: شناسایی ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه شعر و موسیقی از اهداف این جشنواره است.

جشنواره امتداد در خوزستان برگزار می‌شود/ شناسایی ظرفیت‌های استان در حوزه شعر و موسیقی

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری جشنواره استانی «امتداد» امروز، 8 دی‌ماه در معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برگزار شد.
حامد صافی، دبیر جشنواره استانی امتداد با اشاره به سالروز 9 دی آن را تبلور دوباره احساسات انقلابی مردم ایران دانست.
وی ادامه داد: جشنواره استانی امتداد با نظر به این جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیچ اندیشه‌ای ماندگار نمی‌شود مگر اینکه در قالب هنر بگنجد»، شکل گرفت. شعر، سرود و تک‌خوانی بخش‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهند. با این هدف که تداوم انقلاب اسلامی تا حضور امام زمان را به تصویر بکشد.
صافی گفت: شعر یکی از مهم‌ترین هنرهای ملی ما ایرانی‌هاست و دیدارهای سالانه مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت این هنر است. همچنین سرود در به ثمر نشستن احساسات مردم در سال 57 نقش بسزایی داشت. هنوز هم سرودهای انقلابی یادآور احساسات مردم در سال 57 است. موسیقی یکی از هنرهای روز دنیاست که جوامعی که می‌خواهند بر جوامع دیگر اثرگذار باشند از اهرم موسیقی استفاده می‌کنند. به همین دلیل تک‌خوانی در رشته‌های این جشنواره قرار داده شد.
دبیر جشنواره استانی امتداد گفت: جشنواره در دو محور چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت برگزار می‌شود که مورد اول موضوع اصلی جشنواره به شمار می‌رود. ایثار و شهادت یک مفهوم کلی است که خیلی از مفاهیم در ذیل آن همچون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حله، مدافعین حرم، حادثه تروریستی اهواز و جانبازان و اسرا گنجانده می‌شوند.
وی ادامه داد: شعر در بخش‌های کلاسیک، آزاد، نیمایی و بومی و محلی به صورت مجزا داوری می‌شود. دبیر بخش سرود محمد کمایی و دبیر بخش شعر مرتضی حیدری آل‌کثیر است که دیگر اعضای هیئت داوران به مرور و با مشورت این افراد تکمیل می‌شوند. به دلیل آنکه رشته‌هایی همچون سرود دارای بخش‌های مختلفی است، در بخش جوایز به صورت آیتم‌بندی بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد. بخش سرود در دو قسمت دانش‌آموزی و آزاد داوری می‌شود. حضور بانوان در این جشنواره فقط در رشته‌ی شعر پیش‌بینی شده است.
صافی گفت: شرکت‌کنندگان در رشته سرود فیلم اجرای خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و پس از بازبینی به داوری نهایی ارسال می‌شود که به صورت اجرای زنده خواهد بود. مهلت ارسال آثار تا 30 دی تعیین شده و اختتامیه آن دهه اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود. از برگزیدگان در برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد.
دبیر جشنواره استانی امتداد تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ما از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت استان خوزستان در حوزه شعر و موسیقی است. ما به دنبال این هستیم که استعدادهای شعری به ویژه در شهرستان‌ها شناسایی و بارور شود. توانمندسازی شاعران و گروه‌های سرود، توجه به استعداد آنها، افزایش دانش فنی، برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های تخصصی از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی گفت: بنا داریم چهل شعر برتر این جشنواره را به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در قالب یک کتاب مکتوب کنیم و همچنین حضور تک‌خوان‌ها و گروه‌های سرود برتر در برنامه‌ها و جشن‌های چهل ‌سالگی انقلاب به منظور معرفی به آحاد مردم در ذیل جشنواره انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha