بصیرت؛ خالق حماسه ۹ دی/ به جوانان اعتماد کنیم
کد خبر: 3776730
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

بصیرت؛ خالق حماسه ۹ دی/ به جوانان اعتماد کنیم

گروه سیاست و اقتصاد - عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه بصیرت حماسه ۹ دی را خلق کرد، افزود: دشمنی که فکر می‌کرد با حضور مردم در صحنه به اهداف خود می‌رسد با حضور همان مردم بصیر در صحنه فتنه‌هایشان بر باد رفت، این حرکت در نظام حرکت قابل تأملی است که باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.

بصیرت؛ خالق حماسه 9 دی/ به جوانان اعتماد کنیم

علیرضا مرادی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: ما در اندیشه دینی چند مؤلفه قابل تأمل، سرنوشت‌ساز و مورد تأکید داریم که اندیشه درست و شناخت صحیح در مقام بصیرت تعریف می‌شود.
وی تصریح کرد: بصیرت معنایی گسترده دارد و فرد بصیر هیچ ابهامی جلوی چشمش نیست، در ظلمت تمام وقتی شمع روشن می‌کنیم ابهت ظلمت شکسته می‌شود؛ حال اگر نور بیشتر باشد ظلمت در نور غرق شده و از بین می‌رود؛ لذا بصیرت حکم شمع و نور را دارد که راه را روشن کرده و ظلمت را از بین می‌برد.

تمرکز دشمن روی فتنه 88
مرادی بیان کرد: عقل عامل اصلی شکل‌گیری بصیرت است چراکه در روایات از عقل به عنوان پیامبر درونی نام برده شده است، وقتی عقلانیت باشد نقطه تاریکی وجود نخواهد داشت و مردم راه را راحت پیدا می‌کنند. دشمن روی فتنه ۸۸ تمرکز کرده بود، آنان می‌دانستند اگر هم‌چون گذشته مردم در صحنه نباشند شکست خواهند خورد به همین منظور از کمبودها و نواقص استفاده کرده و فضا را متشنج کردند.
وی اضافه کرد: دشمن حساب همه چیز را کرده بود جز اینکه مردم ایران قابل پیش‌بینی نیستند، پس از مدت کوتاهی جو متلاطم با بصیرت و چراغی که روشن شد خیلی زود ابهامات را از بین برد و همان مردمی که از گروهی حمایت می‌کردند متوجه شدند که اهداف اصلاحی نیست و بلافاصله از آن جریان جدا شدند.

بصیرت؛ خالق حماسه 9 دی
مرادی گفت: بصیرت حماسه ۹ دی را خلق کرد، دشمنی که فکر می‌کرد با حضور مردم در صحنه به اهداف خود می‌رسد با حضور همان مردم بصیر در صحنه فتنه‌هایشان بر باد رفت، این حرکت در نظام حرکت قابل تأملی است که باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.
وی تأکید کرد: نسل امروز در جامعه انرژیک و تاثیرگذار هستند و این افراد باید بتوانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند‌ لذا نسل جوان امروز باید حر و آزاد باشد، آزاد نه به معنای بی قید و بند بودن بلکه باید بتواند قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد، باید به جوانان اعتماد کرده و آنان را در مسئولیت‌های مختلف گماشت.

به جوانان اعتماد کنیم
مرادی بر لزوم احترام به جوانان و شخصیت بخشیدن به آنان تأکید کرد و افزود: اگر به جوانان بها داده شود و به آنان اعتماد شود، آن‌ها هم در کنار نسل انقلاب همراه می‌شوند که برای همراه شدن نسل جوان و تاثیرگذار باید آینده‌نگری داشته باشیم. شور، انرژی و نشاط از اقتضائات دوران جوانی است. بنده از جوانان خواستارم برای هر کاری که قصد انجام دارند فکر کنند و بهتر است زندگی افرادی که با فکر پیش رفتند را مطالعه کرده و از زندگی گذشتگان درس بگیرند.

لزوم بازنگری در رفتار برخی مسئولین
مرادی با اشاره به اینکه ما مسؤلان در برخورد با جوانان نباید احساس رهبری کنیم، ابراز کرد: اگر مسؤلان درست عمل کنند شاهد فتنه داخلی نخواهیم بود و دشمن از کمبودها سوءاستفاده نخواهد کرد. دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی با نظام بر نمی‌دارد و در مقابل ملت مهندسی علمی و عملی انجام می‌دهد اما با وجود مردمی آزاده‌، رشید و رشد‌یافته، توطئه‌های آنان بارها و بارها خنثی شده و باز هم خنثی می‌شود. باید بازنگری را در رفتار‌ها داشته باشیم تا مردم را در کنار خود داشته باشیم، اگر همه با هم باشیم دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند درخت تنومند انقلاب را بشکند.
انتهای پیام

captcha