مراکز قرآنی از طرح‌های جدید استقبال نمی‌کنند/ عضویت ۳ هزار نفر در «خانواده یاسین» استان مرکزی
کد خبر: 3777105
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
گفت‌وگوی ایکنا با بانوی مروج سوره یس؛

مراکز قرآنی از طرح‌های جدید استقبال نمی‌کنند/ عضویت ۳ هزار نفر در «خانواده یاسین» استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفت: بعضی از مراکز قرآنی و ادارات فقط در حیطه کاری خود فعالیت می‌کنند و از طرح‌های جدید قرآنی استقبال نمی‌کنند. در حال حاضر خانواده یاسین بیش از ۱۲ هزار عضو در سطح کشور و نزدیک به ۳ هزار عضو هم در استان مرکزی دارد و ابن ‌استان امسال رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مراکز قرآنی از طرح‌های جدید استقبال نمی‌کنند/ عضویت 3 هزار نفر در خانواده یاسین استان مرکزی

بهاره شعبانی، مدیر دارالقرآن یاسین اراک‌ و بانوی مروج سوره یاسین در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: بنده از سال 90 در حوزه تخصصی قرآن ورود پیدا کرده و به‌عنوان مربی قرآن فعالیت‌های خود را آغاز کردم  ‌و در سال 93 با حضور در نمایشگاه قرآن شهر تهران با مؤسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) قم در طرح دسته‌جمعی سوره یاسین شرکت کردم و عضو خانواده یاسین شدم.
وی ادامه داد: پس از بازگشت از نمایشگاه قرآن علاقه بنده به سوره یاسین چند برابر شد تا حدی که در کلاس‌های خود خواندن این سوره را برای بچه‌ها و والدین آن‌ها پیشنهاد می‌دادم که کم‌کم تصمیمی در بنده شکل گرفت و دیدم که چقدر خوب است که مردم استان مرکزی هم در ختم سوره یاسین سهیم شوند لذا با مؤسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) قم تماس گرفتم و در‌خواست کردم که ‌می‌خواهم اعضایی را به خانواده یاسین بیفزایم و در راستای ترویج ‌و فضیلت این سوره فعالیت کنم. بدین‌صورت بود که طی سال‌های 93 و 94 به‌عنوان نماینده خانواده یاسین در استان مرکزی و مدیر دارالقرآن یاسین اراک فعالیت خود را زیر نظر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) قم آغاز کردم.

موفقیت‌هایم را مدیون همسرم هستم
مدیر دارالقرآن یاسین اراک افزود: نقش همسرم در مسیری که قدم گزاردم را نباید نادیده گرفت زیرا در سال 93 در نمایشگاه قرآنی که در تهران برگزار شده بود وی این طرح را به من معرفی کرد و‌ همان زمان مرا ثبت‌نام کرد و از همان‌جا استارت اولیه این کار زده شد لذا من موفقیت‌هایم را مدیون ایشان هستم‌ و در حال حاضر هم با هم همکاری می‌کنیم.

مشارکت خانواده
وی بیان کرد: همسرم به قرآن علاقه دارد و قاری است چون بنده مربی قرآن کودکان هستم به واسطه تأثیر‌پذیری کودکان در سنین پایین همسرم توصیه می‌کند که در این سنین با بچه‌ها کار قرآنی بیشتری انجام دهم. بنده ‌دو پسر دو‌قلو دار‌م که مبلّغ قرآن هستند‌، به‌خاطر دارم فرزندانم از سنین کودکی هر جایی که من و پدرشان ‌برای تبلیغ قرآن می‌رفتیم آشنایی پیدا می‌کردند و اکنون در حوزه‌ها، پایگاه‌های بسیج و ... در ارتباط با بحث قرآن و سوره یاسین تبلیغ می‌کنند و در نهایت باید بگویم فعالیت در این حوزه خللی در زندگی شخصی من وارد نکرده بلکه همیشه خانواده و همراهی آن‌ها به من کمک کرده است.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک اظهار کرد: در ابتدای فعالیت این مرکز نمایشگاه قرآنی در اراک برگزار شد و ‌در آن محل غرفه‌ای را با همکاری همسرم در نظر گرفتیم و چند روز در آن مکان فعالیت کردیم که خوشبختانه در طول چند روز فعالیت در نمایشگاه و تبلیغاتی که برای ختم سوره یاسین انجام گرفت نزدیک به 900 نفر عضو خانواده یاسین شدند‌ و از طرح ختم سوره یاسین بسیار استقبال کردند.

عضویت 3 هزار نفر در خانواده یاسین
شعبانی بیان کرد: در حال‌حاضر خانواده یاسین بیش از 12 هزار عضو در سطح کشور و نزدیک به 3 هزار عضو هم در استان مرکزی دارد و استان مرکزی امسال رتبه‌ اول را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: هر فردی که در این طرح شرکت می‌کند در هر ساعتی از شبانه‌روز این سوره را تلاوت می‌کند و سعی کردیم در شهر اراک در کنار این کاری که انجام شده است‌، برای افرادی که عضو خانواده یاسین شدند ختم‌های دسته‌جمعی یاسین در امامزاده‌ها و مؤسساتی که با ما در ارتباط هستند کلاس‌‌هایی چون تفسیر موضوعی برگزار کنیم.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفت: هر فردی که به عضویت خانواده یاسین درمی‌آید یک فرم ثبت‌نام دریافت می‌کند و پس از تکمیل، این فرم‌ها به مرکز قم ارسال‌ و در آن‌جا نگهداری می‌شود. اعضای خانواده یاسین هر روز در ختم سوره یاسین شرکت می‌کنند که پنج‌شنبه هر هفته به اعضای اراک اختصاص دارد و برای افرادی که با بیماری یا مشکلی مواجه هستند به نیت این افراد ختم یاسین گرفته می‌شود.

تأثیر سوره یاسین در زندگی
شعبانی بیان کرد: بنده بسیار از خواندن این سوره در زندگی شخصی تأثیر گرفتم به طوری که گاهی به موجب بروز مشکل ‌با انس گرفتن این سوره این مشکل با لطف خداوند حل شده است، خواندن سوره یاسین به انسان‌ها صبر می‌آموزد و توکل به خداوند را دوچندان می‌کند.
وی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم سوره یاسین به‌عنوان قلب قرآن نامیده شده است و پیامبر اکرم‌(ص) به خواندن این سوره تأکید می‌کردند و آرزو داشتند که این سوره بر قلب امتشان جای گیرد و هدفمان تحقق بخشیدن آرزوی پیامبر‌(ص) است یعنی سوره یاسین در قلب نوجوانان و جوانان جای گیرد.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفت: از آن‌جایی که خواندن سوره یاسین به لحاظ لغوی دشوار نیست و زمان زیادی نمی‌برد، جوانان به واسطه تلاوت این سوره می‌توانند به خواندن کل قرآن روی آورند و به آرامشی وصف‌ناپذیر دست پیدا کنند.

تنها خواندن قرآن ‌کافی نیست
شعبانی گفت: کسی که در حوزه قرآن ورود پیدا می‌کند در ابتدا باید تدبر در آیات و آشنایی با مفاهیم قرآن را نیز بیاموزد و خواندن قرآن تنها کافی نیست.
وی اظهار کرد: علاوه بر نوجوانان و جوانان، مادران باردار ‌نیز عضو خانواده یاسین هستند ‌و دوست دارند که کودکان‌شان روزی عضو این خانواده شوند به همین علت با نیت فرزند دلبند خود سوره یاسین را می‌خوانند.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک بیان کرد: هدف بنده این است که خانواده یاسین روز‌به‌روز گسترش پیدا کند خوشبختانه در بعضی از شهرستان‌ها و حتی روستاها نماینده‌هایی داریم که برای علاقه‌مندان این طرح را توضیح می‌دهند.

مراکز قرآنی و ادارات از طرح‌های جدید قرآنی استقبال نمی‌کنند
شعبانی افزود: بعضی از مراکز قرآنی و ادارات در حیطه کاری خود فعالیت می‌کنند و از طرح‌های جدید قرآنی استقبال نمی‌کنند و این موضوع گاهی دلسردمان می‌کرد اما‌، با تمام وجود کار خود را ادامه می‌دادیم. در حال‌ حاضر کمک‌هزینه‌ای از هیچ جایی دریافت نکردیم و خودمان تا جایی که در حد بضاعتمان بوده، هزینه کرده‌ایم.

فقدان مکان مناسب
مدیر دارالقرآن یاسین اراک ادامه داد: اکنون به علت مشکلات مالی فاقد مکان مناسب برای تدریس‌، کلاس و برگزاری ختم سوره یاسین هستیم که امیدواریم با مساعدت خیران و افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند مشکل‌ مکان برطرف شود تا بتوانیم با قدرت بیشتر در این مسیر گام برداریم و روز‌به‌روز شاهد افزایش اعضای خانواده یاسین باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به وجود مشکل مکان دارالقرآن در حال‌حاضر در مسجد محمدی واقع در خیابان آیت‌الله سعیدی به‌عنوان مسئول کانون فرهنگی ‌و کانون خادمیاران رضوی و مربی قرآن مشغول فعالیت هستم و در سطح شهر برای توضیح طرح ختم سوره یاسین به مؤسسات مختلف مراجعه می‌کنم. افراد علاقه‌مند به شرکت در ختم سوره یاسین می‌توانند با دو شماره 09354630023 و09186952804 تماس حاصل کنند.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفت‌: به مدت ‌دو سال است که در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم اراک برای دانش‌آموزان علاقه‌مند جلسات انس با قرآن و انس با سوره یاسین برگزار می‌شود.

‌چهره موفق در راه ترویج سوره یاسین
شعبانی در ادامه اظهار کرد: سال 94 در همايش «ياسين در آينه معرفت» با حضور آيت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقليد و جمع کثیری از طلاب و مراجع از بنده به سبب ترويج عظمت سوره مباركه ياسين و توسعه خانواده ياسين و تشكيل كلا‌س‌های قرآنی در استان مركزی تجلیل شد. همچنین امسال در پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه که در شهر مشهد برگزار شد ‌بین اسامی بانوان از بنده ‌به‌عنوان چهره موفق در راه ترویج فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین تجلیل شد.
وی افزود: اکنون بنده در حال تهیه سه کتاب در بخش کودکان تحت عنوان شأن نزول سوره یاسین در زمینه شعر و قصه و شناخت فضائل سوره یاسین‌ هستم که تصویر‌گری آن انجام شده و در دست چاپ است، همچنین کتاب آموزش مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه کودکان ‌که حکمت‌های پند‌آموز را به تصویر می‌کشد نیز در دست چاپ است.

نصیحت به خانواده‌ها
شعبانی گفت: به نوجوانان و جوانان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌کنم با توجه به‌ اینکه کشور ما مورد هجمه‌های بیگانگان قرار می‌گیرد تدبر در قرآن، مطالعه احکام و سیره اهل‌بیت(ع) و همچنین الگو گرفتن از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد تا از انحرافات دور نگه داشته شوند.
انتهای پیام

captcha