آخرین وضعیت پرونده مسئولان میراث فرهنگی قزوین/ اتهامی برای عتیقه‌جات نیست
کد خبر: 3777497
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

آخرین وضعیت پرونده مسئولان میراث فرهنگی قزوین/ اتهامی برای عتیقه‌جات نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: موارد اتهامی مطرح شده درخصوص میراث فرهنگی استان ‌پس از ۵۰ روز استقرار بازرسی در این اداره جمع‌آوری و ارائه شده و در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده مسئولان میراث فرهنگی قزوین/اتهامی برای عتیقه‌جات نیست

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالله آقاعلیخانی در خصوص بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین و دو تن از همکارانش گفت: پرونده مدیرکل میراث فرهنگی استان در دست بررسی در مرجع قضایی است و این مرجع باید در مورد روند آن پاسخگو باشد.
وی اضافه کرد: این پرونده در حال حاضر به صورت تخصصی در دادسرا و توسط بازپرس مربوطه در حال بررسی است و در واقع اتهاماتی مطرح شده که رسیدگی می شود.
آقاعلیخانی تصریح کرد: سازمان بازرسی ۵۰ روز در میراث فرهنگی مستقر شد و بررسی های مختلفی انجام داد و نتایج بدست آمده الان به مرجع قضایی ارسال شده و در حال رسیدگی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جرمی اتفاق افتاده است گفت: الان نمی توانیم بگویم کسی مجرم هست یا نه، البته اتهاماتی وارد شده و مرجع قضایی در حال رسیدگی است و اگر بخواهیم دقیق اعلام کنیم باید گفت «اتهاماتی وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است».
بازرس کل استان قزوین در خصوص موارد اتهامی بازداشت شدگان اظهار کرد: موارد تخصصی میراث فرهنگی، اموال فرهنگی و مباحث مالی مطرح شده اما هنوز اثبات نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که در موارد اتهامی موضوع اشیا عتیقه هم وجود دارد گفت: نه در مورد عتیقه جات موضوعی مطرح نیست اما در زمینه قراردادهای میراث فرهنگی مواردی داریم و اموال میراث و موارد متعددی مطرح شده که در چارچوب قانون رسیدگی شده و نتیجه آن به اطلاع همه خواهد رسید.

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی دقت کنند با حیثیت افراد بازی نشود

آقاعلیخانی یادآورشد: باید پرونده بدقت رسیدگی شود و ممکن است این افراد تبرئه یا محکوم شوند که در هر صورت اعلام نهایی می شود.
وی بیان کرد: رسیدگی به مسائل مطرح شده با رعایت قوانین مربوطه با دقت صورت می گیرد و دقیق ترین چیزی که می توان گفت این است که باید اتهامات در مرجع قضایی رسیدگی شود.
بازرس کل استان قزوین توصیه ای هم به خبرنگاران داشت و اظهار کرد: خبرنگاران و پایگاههای خبری نباید بدون دلیل و رعایت قانون حرفی را بزنند که با حیثیت کسی بازی شود و توصیه می کنیم واقعا اطلاع رسانی در حد قانون باشد.
انتهای پیام

captcha