معرفی حافظ نوجوان اعزامی به مسابقات قرآن کویت
کد خبر: 3777536
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹

معرفی حافظ نوجوان اعزامی به مسابقات قرآن کویت

گروه مسابقات ــ رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اشاره به برگزاری دوره انتخابی معرفی سومین نماینده ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت، از انتخاب این فرد خبر داد.

معرفی سومین نماینده ایران در مسابقات قرآن کویت

به گزارش ایکنا؛ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کویت امسال علاوه بر دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن، برای اولین بار رشته سوم دیگری نیز به رقابت‌ها اضافه کرده است که شامل رشته حفظ کل قرآن در رده سنی نوجوانان است.
بر همین اساس با توجه به اینکه پیش از این دو، نماینده ایران در رشته قرائت و حفظ کل بزرگسالان معرفی شده بود، برای معرفی نماینده سوم ایران در این مسابقات نیمه‌های آذرماه امسال فراخوانی از سوی دبیرخانه کمیته دعوت و اعزام قاریان قرآن کریم اعلام شد.
در این فراخوان از نوجوانان حافظ کل قرآن زیر 12 سال درخواست شده بود تا پایان روز 27 آذرماه برای حضور در دوره انتخابی ثبت‌نام کنند.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری دوره انتخابی برای مشخص شدن نماینده سوم ایران در مسابقات کویت، گفت: پس از پایان آزمون انتخابی در نهایت «محمدیوسف درویشی» از استان قزوین، که از قرآن‌آموزان طرح اسوه است، به عنوان نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن رده سنی نوجوانان انتخاب شد.
معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به اینکه این حافظ نوجوان متولد سال 1386 است، افزود: پس از اعلام فراخوان، حدود 30 نفر از حافظان کل قرآن زیر 12 سال حضور یافتند و در دو بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند.
میرزاجانی تصریح کرد: در بخش اول به صورت تلفنی با این 30 نفر تماس گرفته شد و ارزیابی و سنجش اولیه‌ای از آنها به عمل آمد و پس از آن پنج نفر از حفاظی که مدنظر بودند برای حضور در آزمون حضوری، که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، دعوت شدند.
دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اشاره به اینکه کار ارزیابی این افراد برعهده «معتز آقایی»، داور مسابقات بین‌المللی قرآن بود، گفت: در نهایت و پس از سنجش‌های متعدد، محمدیوسف درویشی 11 ساله از قزوین به عنوان نماینده ایران انتخاب شد.
وی در پایان در مورد نحوه ارزیابی در این دوره، گفت: ارزیابی‌ها عیناً مانند مسابقات و طبق آیین‌نامه‌ بوده است و امیدواریم نمایندگان ایران در مسابقات کویت موفق باشند.

به این ترتیب تیم سه نفره نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت کامل شد و شامل «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن و «محمدیوسف درویشی» از استان قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان می‌شود.

انتهای پیام 

captcha