برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در آذربایجان شرقی
کد خبر: 3777803
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در آذربایجان شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این یک واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران، شبیه هیچ یک از انقلاب‌های تاریخ نیست و گفتمان آن متفاوت است؛ پس باید امسال گفتمان انقلاب اسلامی را برای نسل‌های جدید بازگو کنیم.

گفتمان انقلاب به نسل‌های جدید بازگو شود/برگزاری 40 محفل قرآنی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، روز گذشته 11 دی‌ماه در جلسه کمیته قرآنی ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان اظهار کرد: شعار چهل سالگی انقلاب اسلامی افتخار به گذشته و امید به آینده است که به همین خاطر باید به تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته توجه ویژه‌ای داشت.

وی چهل سالگی انقلاب را سال کمال، رشد و بلوغ آن دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌های امیدبخش کمیته قرآنی، می‌تواند تلاش برای تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن باشد که از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این یک واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران، شبیه هیچ یک از انقلاب‌های تاریخ نیست و گفتمان آن متفاوت است. پس باید امسال گفتمان انقلاب اسلامی را برای نسل‌های جدید بازگو کنیم.

وی در ادامه توصیه کرد: لازم است که در برنامه‌های ویژه چهل سالگی انقلاب، بیش‌تر از قالب‌های شکلی، به محتواسازی توجه کنیم. برای مثال می‌توانیم همایشی با حضور قشر تاثیرگذار جامعه در حوزه قرآنی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: قرآن و انقلاب اسلامی نسبت به هم نقش متعامل و متقابل داشته‌اند و در واقع محتوای اصلی انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است و در همایش‌های این چنینی این مسائل باید بازطرح شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: درخصوص محافل قرآنی هم باید به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب چهل محفل قرآنی در هر شهرستان استان برگزار شود و ستادهای قرآنی حرکت‌دهنده این محافل در شهرستان‌ها باشند.

انتهای پیام

captcha