اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی
کد خبر: 3778146
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
بر خط جامعه؛

اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی

گروه جامعه ــ اقشار مختلف مردم این هفته در شهرهای سراسر کشور، سالروز یوم‌الله 9 دی را با شکوهی دوباره و عزتمندانه گرامی داشتند، مسیحیان کشورمان نیز در روزهای اخیر، جشن‌های آغاز سال نو میلادی را برگزار کردند. در کنار این رویدادها، خبرهایی کوچک و بزرگ نیز در حوزه اجتماعی به وقوع پیوست که بازخوانی آن‌ها در بسته خبری «بر خط جامعه» خالی از لطف نیست.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، سالروز حضور حماسی مردم در 9 دی‌ماه 88 در دفاع از سیدالشهدا(ع) و کیان جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای سراسر کشورمان گرامی‌داشته شد و پرچم سه‌رنگ ایران اسلامی به اهتزاز درآمد. این هفته همچنین مسیحیان کشورمان، جشن‌های آغاز سال جدید میلادی را برگزار کردند و در کلیساهای کشورمان به انجام مراسم آغاز سال نوی میلادی پرداختند. مجلس و دولت نیز در روزهای اخیر، فرآیند چکش‌کاری بودجه انقباضی سال 98 را آغاز کردند، از این روی بیشتر بحث‌های مسئولان در هفته اخیر به بودجه کشور اختصاص یافت. در کنار این رویدادها، خبرهایی کوچک و بزرگ نیز در حوزه اجتماعی به وقوع پیوست که بازخوانی آن‌ها در بسته خبری «بر خط جامعه» خالی از لطف نیست:

حکایت «خیر ماندگار» همچنان باقی می‌ماند

دومین همایش ملی خیر ماندگار این هفته در حالی به پایان رسید که از ماه‌ها قبل روند اجرایی و همکاری نهاد‌های مختلف دولتی و مردمی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور، معاونت قرآن وزارت ارشاد، خبرگزاری ایکنا، انجمن جامعه‌شناسی و ... آغاز شد و تلاش کرد با گردهمایی خیرین و فعالان امور خیریه از سراسر کشور به فرهنگسازی تولید دانش در زمینه مدیریت امور خیر بپردازد و چالش‌های نیکوکاری در ایران را به منظور بهبود وضعیت فعلی، شناسایی کند. 

اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

همچنین، طی این همایش، برگزاری هفت نشست علمی با موضوعات «فلسفه، فقه، اخلاق و سیاست»، «آموزش، روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی»، «هنر، ادبیات و تاریخ»، «جامعه، فرهنگ، ارتباطات و رسانه»، «اقتصاد و مدیریت»، «تجربه‌های موفق و ایده‌های نو» و «چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت خیران و واقفان در تبلیغ و ترویج قران کریم» با حضور خیرین، استادان دانشگاهی و پژوهشگران امور خیریه به انجام رسید.

گزارش ایکنا از این رویداد خیر را اینجا ببینید.

رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد

با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

نوری‌زاده که پیش‌تر رئیس تبلیغات اسلامی استان تهران بود، از گزینه‌های اصلی تصدی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شد.

امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشکده حج و دانشگاه تهران

چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدمهدی اعتمادی‌فرد، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران امضا شد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

همکاری در برگزاری نشست‌های علمی تخصصی، سمينارها و کرسی‌های علمی، همکاری در برپایی گردهمايی‌های علمی داخلی و بين‌المللی، انجام داوری، ارزيابی و نظارت بر طرح‌های پژوهشی، بررسی نتايج عناوين و محتوای پژوهش‌ها و تبادل تجربيات در زمينه توسعه دانش‌های اينترنتی و ديجيتالی مورد نياز دو مرکز از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

دو طرف در این تفاهم‌نامه، خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نياز، هدايت و حمايت از پايان نامه‌های تحصيلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نيازهای مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و مراکز اسناد یکدیگر شده اند.

کاهش ۵۰ درصدی تبلیغات کتب کمک درسی

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش این هفته خبر داد: چندی پیش نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتم مبنی بر اینکه حجم گسترده تبلیغات کتاب‌های کمک درسی موجب تخریب هدف‌های تربیتی و پرورشی ما در مدرسه شده است.

وی افزود: از محضر ایشان خواستم تمهیدی به کار گیرند تا در رسانه‌ها از جمله رسانه ملی تا آنجا که ممکن است این میزان کاهش پیدا کند و پخش تبلیغات با نظر کارشناسی وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

این عضو هیئت دولت ادامه داد: ایشان هم پی‌نوشتی را مرقوم فرمودند و به بخش‌های مختلف دستور دادند؛ در اولین گام و با همکاری سازمان صداوسیما پخش این‌گونه تبلیغات ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده که این یک قدم بسیار مؤثر است و از همکاری صدا و سیما تشکر می‌کنم.

امکان ثبت طرح‌های اجمالی در فراخوان ایده‌های مسجدی

نشست خبری ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی(فام ۶) سه‌شنبه، ۱۱ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام نظری، مدیرمسئول باشگاه ایده‌پردازان مسجدی در مجتمع محراب برگزار شد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

یکی از مسائل مطرح‌شده در این نشست، این بود که آثار و ایده‌های ارسالی به باشگاه قبل از بارگذاری پالایش می‌شوند و در دسته‌بندی‌های مختلف پس از طی این مرحله در پایگاه قرار داده می‌شوند. البته این به این معنا نیست که ایده‌ها الزاما از مسیر پیموده شده‌ای خبر بدهند، این امکان وجود دارد که ایده پردازان ایده‌های خود را حتی به صورت اجمالی و صرفا طرح یک ایده ثبت کنند.

گزارش ایکنا از این نشست را اینجا بخوانید.

چگونگی استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در ترویج قرآن کریم

نشست مسئله‌محور با موضوع «چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت خیران و واقفان در تبلیغ و ترویج قرآن کریم»، عصر سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه در حاشیه دومین روز همایش ملی خیر ماندگار با مدیریت حجت‌الاسلام علی ملانوری، قائم مقام بنیاد خیریه راهبری آلاء و با حضور جمعی از خیران و فعالان قرآنی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی و عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونان سابق و فعلی قرآن و عترت وزارت ارشاد، محمدرضا پورمعین، مدرس پیشکسوت قرآن کریم، محمدحسین محمدزاده، رئیس سابق شبکه قرآن سیما و محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن برگزار شد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

گزارش ایکنا از این نشست را اینجا بخوانید.

امور خیریه، هم‌پای وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، این هفته در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در دوره مسئولیت خود از «امور خیریه» هم‌پای «وقف» حمایت می‌کند، گفت: اوقاف و امور خیریه قصد دارد برای افزایش توانبخشی اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و تصادفات رانندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کند.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی تأکید کرد: به عقیده من اوقاف و امور خیریه باید در مسئله مهمی همچون آلودگی هوا و کاهش تصادفات از ظرفیت‌های خیریه و نیکوکاری خود استفاده کند. به همین دلیل تمایل داریم تا از تولید موتورهای برقی، که جوانان کشورمان اختراع کرده‌اند، حمایت کنیم. پروژه‌های دیگری را نیز مد نظر داریم که برای آنها در حال مذاکره هستیم. همچنین، یکی از پروژه‌های کلان دنبال‌ کردن وقف دانش و اختراعات است.

درمان افسردگی با قرآن؛ از ایده تا عمل

نشست رونمایی از کتاب «درمانگری افسردگی مبتنی بر قرآن»، 10دوشنبه دی‌ماه، با حضور فاطمه فیاض، نویسنده این کتاب و جمعی از علاقه‌مندان آثار قرآنی و روانشناسی در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

کتاب «درمانگری افسردگی مبتنی بر قرآن» به همت فاطمه فیاض و احمدرضا اخوت، استادان دانشگاه تهران نگاشته شده و آن را انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) به چاپ رسانده است. این کتاب در قطع وزیری، در تیراژ هزار نسخه و به قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به مراکز عرضه انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) مراجعه کنید و برای دریافت غیرحضوری از طریق آدرس اینترنتی www.quranahlebayt.com سفارش خود را ثبت کنید.

گزارش ایکنا از این نشست را اینجا ببینید.

اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه ۳۶ هزار مددجو

علی کریمی اصل، معان حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران این هفته اظهار کرد: احصا و شناسایی خانواده‌های مشمول، نیازسنجی مخاطبین مشمول توسط مشاروان و مددکاران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمند سازی روحی و روانی خانوارهای دارای سرپرست زندانی و زنان مطلقه زیر ۵۰ سال، اجرای طرح مشاوره و بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان ترک تحصیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با سرفصل‌های مختلف برای مددجویان از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی بوده است.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت
وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار بیان کرد: ۲۱ هزار و ۵۱۴ زن سرپرست خانوار در استان تهران از خدمات مشاوره، درمان، خودکفایی و فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در هشت‌ماه ابتدایی سال جاری، بهره‌مند شدند.

کریمی‌اصل یادآور شد: همچنین به هزار و ۵۵۳ دانش‌آموز و دانشجو، هفت هزار و پنج دختر تحت حمایت و شش هزار و ۷۰۰ مددجوی دیگر خدماتی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است. طی سال جاری طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ۳۶ هزار و ۷۷۲ مددجو انجام شده است که این طرح تا پایان سال آینده نیز ادامه دارد.

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی برکت ایرانشهر آغاز شد

عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی برکت ایرانشهر، شنبه هشتم دی‌ماه با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، ائمه‌ جمعه و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص ساخت این بیمارستان توضیح داد: باتوجه به این‌که سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه‌ محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به‌شمار می‌رود، در کنار طرح‌های اشتغال‌زایی که از طریق بنیاد برکت در این استان در حال اجراست، در حوزه‌های دیگر از جمله ارتقای توسعه‌یافتگی در حوزه‌ بهداشت، درمان و سلامت مردم مناطق محروم نیز حضور و مشارکتی جدی دارد.

جعفری ادامه داد: بر مبنای این سیاست و رویکرد اصولی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۵۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی برکت ایرانشهر را تأمین و پس از تکمیل آن طی ۳ سال، به عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تقدیم خواهد کرد.

بلایی که نگهدارنده‌های مواد غذایی بر سر ما می‌آورند

در سلسله مصاحبه‌هایی که به دنبال چرایی نبود امنیت مواد غذایی در کشور هستیم، سؤالات بسیاری را پیش‌ روی مخاطبان قرار می‌دهیم و البته بخشی از پاسخ را؛ رئیس هیئت‌رئیسه انجمن ارگانیک ایران، این هفته در گفت‌وگو با ایکنا ضمن انتقاد از بی‌توجهی به ارزیابی مخاطرات سلامت محصولات تراریخته، تصریح کرد: حداقل حقوق شهروندی این است که به مردم با برچسب‌گذاری مشخص درباره ماهیت محصولات تراریخته اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: در فرایند تولید صنعتی غذا مخاطراتی وجود دارد، مثلاً یک مربای تولید خانگی پس از مدتی کپک می‌زند، فساد آن ظاهر می‌شود و دیگر کسی آن را مصرف نمی‌کند. اما مربایی که در فرایند صنعتی تولید شده کپک نمی‌زند یا دیرتر فاسد می‌شود، چرا که در فرایند تولید از نگهدارنده‌ای استفاده شده که قارچ‌ها و یا باکتری‌های موجود در آن را از بین می‌برد. این نگهدارند‌ه‌ها با ورود به بدن عمدتاً باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را از بین می‌برند.

این مصاحبه را اینجا بخوانید.

برچسب سیب سبز بر محصولات سیاه!

علی کرمی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر اهمیت ایمنی و کیفیت غذا در کشور اظهار کرد: ایمنی غذایی و زیستی در کشور جدی گرفته نمی‌شود در حوزه سلامت مسئولیت با وزارت بهداشت است، اما در این حوزه سازمان استاندارد هم نقش دارد که از مسئولیت خود کنار کشیده و عملا کاری را انجام نمی‌دهد. اتفاقی که اخیرا در حوزه تولید اسنک افتاد یک هشدار جدی بود، ما این موضوع را در کنار محصولات تراریخته مرتب هشدار می‌دادیم، اما به این مطالب توجه نمی‌شد، متولی ارزیابی سلامت محصولات غذایی، سازمان غذا و دارو است؛ اما یک آزمایشگاه جدی ارزیابی این محصولات را در کشور نداریم.

این مصاحبه را اینجا بخوانید.

لزوم تمرین گفت‌وگو در متن جامعه

به گزارش ایکنا؛ چه کسی گفته فقط باید با مسئولان مصاحبه کرد؟! نشستن در مقابل یک گروه چهار نفره از دانشجویانی که صدها بار مناظره کرده و به مرحله نهایی مسابقات مناظره دانشجویان ایران رسیده‌اند در نوع خود جذاب و البته برای یک خبرنگار ریسک محسوب می‌شود؛ ریسکی با خطر بالای باخت و حتی شاید دست انداخته شدن. به هر حال آنها جدل، فلسفه، سفسطه، مغالطه، اصول بحث، مناظره و گفت‌وگوی منطقی و حتی غیرمنطقی را بلد هستند و مدت‌ها در خصوص نحوه گفت‌وگو و اقناع رقیبان و داوران سرسخت مطالعه و کار کرده‌اند؛ با «علیرضا کریمی، میلاد برفی، سید مهدی شریعتی و سید محمد نظری» اعضای تیم مبین از استان البرز گفت‌وگو می‌کنیم، بسیاری از جامعه شناسان معتقد هستند جامعه ایران دچار مشکل گفت‌وگو است و به شدت از کمبود گفت‌و‌گوی اصولی و منطقی رنج می‌برد اما این دانشجویانی مدت‌ها است که در خصوص نحوه گفت‌وگو در حال تمرین هستند و بارها در مقابل داروانی خبره، توان گفت‌وگوی آنها سنجیده شده و با پیروزی مقابل رقبای خود به مرحله پایانی مسابقات مناظره دانشجویان ایران راه یافته‌اند پس بهترین افرادی هستند که می‌توان از آنها در خصوص گفت‌وگو سؤال پرسید.

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

این گفت‌وگو را اینجا بخوانید!

بچه‌ها مانکن و مدل لباس بزرگسالان نیستند

مینو پدرام، دبیر دو دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح ظرفیت‌های فرهنگی لباس کودک و نوجوان پرداخت و تصریح کرد: به طور کلی لباس دربرگیرنده هویت فرهنگی است. البته بحث طراحی لباس کودک مسائل خاص خود را دارد و علاوه بر مسائل مرتبط به ابعاد هنری لباس، اصول علمی طراحی لباس و بحث فنی پارچه، یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه لباس کودک روانشناسی کودک است.

اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دوره‌ سنی کودکی تا نوجوانی ویژگی‌های خاص خود را از منظر روانشناسی، خلاقیت، رنگ لباس و علایق کودک دارد که باید به آنها توجه کنیم. در طراحی لباس کودک رشد و آناتومی کودک نیز بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس طراحی و تولید لباس کودک باید تخصصی‌تر انجام شود. باید ویژگی هر دوره سنی در نظر گرفته شود.

این داور جشنواره‌های مد و لباس از مغفول ماندن و حتی مجهول ماندن مسائل مرتبط با حوزه طراحی و تولید پوشاک ویژه کودکان و نوجوانان سخن گفت و اظهار کرد: باید به طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کودک و نوجوان آموزش‌های تخصصی ارائه شود. به همین خاطر در حال برگزاری دومین دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان هستیم و می‌کوشیم این جشنواره جنبه کاربردی بیشتری داشته باشد و کارگاه‌های آموزشی آن حتی قبل از برگزاری همایش برگزار شوند تا طراحان و تولیدکنندگان نیز کار برای کودک را متفاوت بدانند و ببینند.

تجارت با نام مقدس ازدواج، اما به کام سایت‎های همسریابی!

یک استاد دانشگاه شهید بهشتی معتقد است بیشتر سایت‌های همسریابی به تجارتی پرسود برای صاحبان آن‌ها تبدیل شده‎اند که به نام مقدس ازدواج به دنبال کسب درآمد و تجارت خود هستند و می‌گوید، هر روز عاشق بودن برای هم سخت‌ترین کار یک زوج است که درکنار آن هیجانات، تعهد و صمیمیت سه عامل مؤثر در زندگی مشترک هستند.

اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد برمایی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس خانواده، این هفته در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سایت‌های همسان‌گزینی و همسریابی چه میزان می‎تواند برای سروسامان دادن به بحث ازدواج جوانان اثرگذار باشد و آیا اساساً این سایت‎ها انتخاب خوبی برای پیدا کردن همسر هستند؟ گفت: در گذشته و قبل از ایجاد شرایط فعلی، انتخاب همسر با کمک والدین و در مجالس‎ مختلف از جمله عروسی، روضه، مراسم عزا و از طریق معرفی خانواده‎ها انجام می‏‌شد؛ اما در شرایط فعلی با تغییر روش زندگی و آزادی عمل بیشتر جوانان این مناسبات‎ها تغییر کرد و جای خودش را به انتخاب در اشکال مختلف از جمله سایت‌های همسریابی و آشنایی مستقیم دختر و پسر داده است.

وی با بیان اینکه در فضای مدرن امروزی می‎توانیم از ظرفیت‎های فضای مجازی در امر ازدواج استفاده کنیم، افزود: این ظرفیت‎ها در مراحل اولیه آشنایی می‎توانند به کمک دختر و پسر بیایند، اما بیشتر سایت‌های همسریابی که امروز در فضای مجازی کشور مشاهده می‎شود، به تجارتی پرسود برای صاحبان آن‌ها تبدیل شده‎اند. این سایت‎ها به نام جوانان و افراد جویای همسر آنان را در مسیری قرار می‎دهند که تنها هدفشان کسب درآمد است و تنها در موارد انگشت‎شماری می‎توانند به جوانان کمک کنند؛ البته این کمک‎‎ها هم بیشتر درمواردی است که خانواده ممکن است نتواند در انتخاب همسر به فرزندش کمک کند و جوان نیز در شرایطی است که گزینه‌ای برای ازدواج نداشته باشد.

نماز جمعه این هفته به امامت حاج علی اکبری اقامه می‌شود

رد نشود///اهتزار عزت ایران در آسمان 9 دی/ رویدادهای اجتماعی در هفته‌ای که گذشت

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس دینی و فرهنگی کشورمان، این هفته در فضای مجازی نوشت:
«مدت‌ها بود حسرت حضور در نماز جمعه را داشتم! دلم تنگ شده بود برای آن فضای شورانگيز و شوق‌آفرين سال‌های دور! حالم بد می‌شد از اين نماز جمعه رسمی و تشريفاتی پيرمردی و دلم تنگ شده بود برای آن نماز جمعه كه گرمای حال و هوای جوان‌ها را داشته باشد!»
خبر انتصاب استاد فرزانه و دانشمند اخلاقي نازنين حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج علي اكبری (و به اعتقاد من آيت‌الله‌تر از خيلي مدعيان) به امامت جمعه تهران، خوش‌ترين خبر اين روزهای تلخ و تيره بود. اين هفته می‌توانم بعد از مدت‌ها به نماز جمعه بروم! (و به همه دوستان جوان پيشنهاد می‌كنم با حضور گسترده خودشان در نماز جمعه اين هفته نشان بدهند كه انتخاب درست و صحيح امام جمعه می‌تواند نتيجه‌بخش باشد و نشان بدهند كه مشكل مردم با اصل نماز جمعه نيست بلكه با رفتار و گفتار سياسی و جناحی امامان جمعه مشكل داريم).
و كاش ايشان قبل از جمعه همين هفته دستور جمع كردن آن ميله‌های منحوس آهنی را هم بدهند كه اين فاصله‌گذاری طبقاتی زشت هم از نماز جمعه تهران رخت بربندد و اندكي - اقلا به ظاهر - رايحه برادری و برابری نماز جمعه‌های اول انقلاب استشمام شود!».

حجت‌الاسلام زائری در این پست با عنوان «بعدالتحرير» نوشت: بين خودمان بماند؛ از ته دل اميدوارم آقای حاجي روزی مثل بقيه نشود و اين آخرين اميد باقيمانده را برای امثال من نقش بر آب نكند.

انتهای پیام

captcha