علم و فناوری؛ بهترین راه حل اشتغال‌زایی در یزد
کد خبر: 3778188
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

علم و فناوری؛ بهترین راه حل اشتغال‌زایی در یزد

گروه اجتماعی- استاندار یزد بر توجه ویژه در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و گفت: علم و فناوری بهترین راه حل برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری تحصیل کردگان در استان است.

علم و فناوری؛ بهترین راه حل اشتغال‌زایی در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد ظهر امروز در نشست شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در محل سالن اندیشه دانشگاه یزد اظهار کرد: یزد ویژگی هایی را در خود جای داده که همواره در مردم آن نیز وجود دارد و یکی از آنها علم و فناوری است که با فرهنگ عمومی یزد عجین شده و این توانایی هرگز تنزل نخواهد یافت.
استاندار یزد گفت: مثلا صدرنشینی 25 ساله استان در قبولی کنکور و یا توانایی علمی دانشجویان یا دانشگاه های ما یکی از این توانایی ها است لذا باید عرصه علم و فناوری در استان بسیار مورد توجه قرار گرفته و پرورش داده شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در استان یزد با آمار فارغ التحصیلان بیکار مواجه هستیم بهترین راه حل برای رفع این مشکل توجه بیشتر برای اشتغالزایی در زمینه علم و فناوری است.
طالبی ادامه داد: تمام وام هایی که جهت اشتغالزایی اعطا می شود، عمدتا در صنایعی به کار گرفته شده که نیروهای خارج استان در آن مشغول شده اند لذا در صورتی که در حوزه علم و فناوری حمایت بیشتر صورت گیرد شاهد کم شدن آمار بیکاران فارغ التحصیل در استان که متاسفانه آمار بالایی هم دارد، خواهیم بود.
استاندار یزد تأکید کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ های استارتاپی و فعال در عرصه علم و فناوری می‌ توانند یک وظیفه ملی را عهده‌دار شوند، به این معنا که تمام مسئولان در این عرصه باید کمک کنند تا نمود بهتری از فعالیت‌های شرکت‌های یزدی در سطح کشور به وجود آید؛ چراکه استان یزد در بسیاری از عرصه‌های مختلف دارای برندی در سطح کشور است.
اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سراییان دبیر کل سازمان نظام صنفی کشور و جمعی از مدیران مرتبط گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمودند.

انتهای پیام

captcha