علم و معرفت باید به رستگاری بشر منتهی شود
کد خبر: 3778701
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

علم و معرفت باید به رستگاری بشر منتهی شود

گروه اجتماعی-معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: علم و معرفت باید منجر به رستگاری بشر شود، اگر اوج هدف و افق بلند پژوهش رفاه و تعالی انسان باشد باید به رسیدن رستگاری کمک کند.

علم و معرفت باید به رستگاری بشر منتهی شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی باقرطاهری نیا، معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در آیین نکوداشت یکصدمین سالگردفعالیت تربیت معلم در ایران و بیش از نیم قرن در خراسان‌شمالی اظهارکرد:  علم و معرفت باید منجر به رستگاری بشر شود، اگر اوج هدف و افق بلند پژوهش رفاه و تعالی انسان باشد باید به رسیدن رستگاری کمک کند، بنابراین پژوهشگران باید از تحقیق کار بیهوده پرهیزکنند، زیرا تحقیقات بی فایده تنها منجر به هدر دادن منابع مالی می شود.

وی گفت: متاسفانه سرمایه های زیادی در این حوزه هدر می رود به خصوص زمانی که نیروی انسانی برای یک تحقیق بی برنامه و بی مساله وقت می گذارد.

وی اظهار داشت: اکنون بزرگترین چالش حوزه تحقیق و پژوهش، نبود مساله در تحقیق است، ده ها کتاب نوشته می شود بدون اینکه مساله ای را حل کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان از محققان و اساتید خواست تا چشم اندازی برای کارهای تحقیقاتی خود تعریف کنند و افزود: پراکنده کاری خطای بزرگی در عرصه پژوهش است.

وی ماموریت دانشگاه را روشن دانست و اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان اجازه پراکنده کاری نداریم چرا که ماموریت ما مشخص است و باید در این حوزه پژوهش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش به عنوان عامل مهم توسعه یافتگی و رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404، با چالش هایی روبه رو است که رفع آن می تواند رهگشای پیشرفت امر پژوهش و تحقیق در ایران باشد.

انتهای پیام

captcha