مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3778818
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان در استان یزد خبر داد.

مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد، از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان روزهای 11 و 12 بهمن ماه برگزار و علاقه‌مندان تا 5 بهمن ماه فرصت دارند برای حضور در این مسابقات ثبت نام کنند.
وی در خصوص شرایط شرکت در این مسابقات گفت: ورزشکاران با ارائه کارت بیمه ورزشی با حداقل یک سال سابقه فعالیت ورزشی، جوانان 15 تا 29 سال با ارائه کپی کارت ملی یا کپی شناسنامه و کارکنان ادارات ورزش و جوانان، هیئت‌های ورزشی، صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و مجموعه های تابعه با ارائه کارت ملی و کارت پرسنلی می توانند جهت ثبت نام و حضور در مسابقات اقدام کنند.
شریعتی افزود: همچنین نفرات اول تا پنجم مسابقات اوقاف به استثناء قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: این مسابقات در رده ورزشکاران زیر 15 سال در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ یک جزء و در رده ورزشکاران بالای 15 سال در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء و فهم زبان قرآن و در رده جوانان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ده جزء و فهم زبان قرآن و در رده کارکنان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء و فهم زبان قرآن برگزار می‌شود.
شریعتی ترویج فرهنگ قرآن در میان جامعه ورزش و نسل جوان، ارتقاء سطح آگاهی و تقویت بنیه دینی و معنوی کارکنان فعال در بخش ورزش و جوانان، بهبود و ارتقاء سلامت معنوی جوانان و ورزشکاران با استعانت از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی و تقویت اخلاق‌مداری در میان ورزشکاران و جوانان با استعانت از آموزه‌ها و درس‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات اسفندماه سالجاری در مسابقات کشوری که به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha